OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 325 van 19.566 resultaten
    column
    Algemeen management
    26 februari 2019
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Er is niet alleen een mooie longlist geproduceerd, het heeft de juryvoorzitter ook behaagd om het boekenjaar even in ruimer perspectief te zetten. Te plaatsen in een meerjarige trend waarbij de eerdere winnaars als ijkpunten dienen.
    recensie
    Internet en social media
    25 februari 2019
    Hanneke Tinor-Centi
    Alleen in Nederland zijn er al bijna tien miljoen actieve gebruikers van Facebook. Het is ook een platform dat nog altijd door veel ondernemers wordt onderschat.
    recensie
    25 februari 2019
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    In maart vorig jaar overleed Stephen Hawking, de Britse natuurkundige en kosmoloog, 76 jaar oud.
    nieuws
    Algemeen management
    25 februari 2019
    Simon van der Veer
    6-8 minuten leestijd
    Op vrijdag 15 februari vond het event ‘De essentie van cultuur' plaats (georganiseerd door de Academie & Managementboek) in de Green Village in Nieuwegein. Ruim 100 deelnemers en 5 sprekers gaven kleur aan de dag.
    recensie
    Algemeen management
    25 februari 2019
    Peter Streefkerk
    5-7 minuten leestijd
    Dat de wereld aan het veranderen is weten we allemaal. Dat dit in snel tempo gebeurt, kan je als inkoper niet zijn ontgaan. Wat het betekent voor ons als medewerker, als mens, ligt in de toekomst besloten.
    preview
    Strategisch management
    25 februari 2019
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Hoeveel bedrijven en merken ken je die ooit heel succesvol waren maar inmiddels niet meer bestaan of nog slechts een rol in de marge spelen? Er zijn voldoende voorbeelden, zowel internationaal als in Nederlands. En daar komen er zeker nog een aantal bij.
    recensie
    Werk en loopbaan
    22 februari 2019
    Sippy van Akker
    3-4 minuten leestijd
    Voor me ligt het boek Creatieve Loopbaanplanning; Ontdek met creativiteit en intuïtie het antwoord op je loopbaanvraag van loopbaancounselor Alien J. Verhoef.
    recensie
    Marketing
    22 februari 2019
    Eric van Arendonk
    column
    22 februari 2019
    Gijs Mensing
    3-4 minuten leestijd
    Veel bedrijven hebben moeite om de innovatiekracht binnen het bedrijf te vergroten. Om dus uit de executie mindset te komen en (ook) aan de slag te gaan met toekomstige waarde en relevantie.
    recensie
    Algemeen management
    22 februari 2019
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    Vaak hoor je bij presentaties of bij besprekingen theorieën of modellen waarvan je denkt: hoe zat het ook al weer? Wat zou het fijn zijn als je het model kort en bondig kan raadplegen. Zonder dat je een complete studie van het model moet maken.
    recensie
    22 februari 2019
    Jan Boerstra
    2-3 minuten leestijd
    In de huidige stressvolle wereld zijn veel mensen op zoek naar rust, eenvoud en oprechte ervaringen. Francesc Miralles en Hector Garcia geven in Ichigo-ichie talrijke tips voor het beleven van onvergetelijke momenten.
    preview
    Personeelsmanagement
    22 februari 2019
    Justin van Lopik
    3-5 minuten leestijd
    Permanente bereikbaarheid, een overvolle mailbox en lange vergaderdagen ondermijnen onze productiviteit. Toch kun je het verschil maken door doelgericht te duiken en slim te surfen. Hoe je dat doet, kom je te weten in deze preview van Dive at work.
    recensie
    Ondernemen
    21 februari 2019
    Ger van den Buijs
    2-3 minuten leestijd
    Dit boek had ik zelf willen schrijven. Enkele weken geleden kwam ik in contact met de ‘Betekeniseconomie’. Deze beweging maakt me echt enthousiast.
    nieuws
    Algemeen management
    21 februari 2019
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    recensie
    Algemeen management
    21 februari 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    De focus van het boek Agile focus in besturing is duidelijk: de invoering van een agile/scrum-werkwijze in directie- en managementteams. Met als doel om als organisatie wendbaarder te worden, ook op het gebied van de besturing van de organisatie.
    preview
    Organisatiekunde
    21 februari 2019
    Jan Bergman
    4-5 minuten leestijd
    CEO Jan Bergman van Beijer Transport & Logistics neemt je in dit boek mee in 44 jaar ondernemerschap en vertelt hoe hij op de schouders van zijn voorgangers het bedrijf van zelfsturend naar Zelfsturend Rijnlands ondernemen heeft geleid. Een preview.
    recensie
    Internet en social media
    21 februari 2019
    Sippy van Akker
    4-6 minuten leestijd
    Volgens auteurs Wessel Berkman en Toni van Dam is 'social selling dé nieuwe manier van verkopen'. Dat staat achterop het omslag van hun boek De kracht van social selling.
    recensie
    Economie
    20 februari 2019
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    In The Age of Surveillance Capitalism fileert Harvard-wetenschapper Shoshana Zuboff Silicon Valleys dirty little secret. Toezichtkapitalisme werkt toe naar een dystopische wereld waarin bedrijven ons gedrag niet alleen voorspellen en beïnvloeden, maar ook gaan bepalen.
    recensie
    Strategisch management
    20 februari 2019
    Rudy Kor
    3-5 minuten leestijd
    Een degelijk boek geschreven door vier auteurs: twee topmanagers en twee adviseurs/coaches. Het is hun gelukt om een doorleefd (leer)boek over Lean te schrijven.
    preview
    Algemeen management
    20 februari 2019
    Luc van Bussel
    3-5 minuten leestijd
    De Confetti Company is een cultuurroman. In het boek legt Luc van Bussel een warme deken over bedrijfsculturen in de huidige coole digitale samenleving. Een preview.

      Personen

        Trefwoorden