OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 339 van 19.570 resultaten
preview
5 december 2018
Michiel Smit
3-4 minuten leestijd
De wereldwijde games branche is groter dan Hollywood en de muziekindustrie bij elkaar en groeit ook nog eens veel sneller.
recensie
Ondernemen
5 december 2018
Arie Buvens
4-6 minuten leestijd
Op de website van Uber klinkt het reuze simpel: ‘Uber is een fijne manier om eigen baas te zijn en extra geld te verdienen.’ Jeroen van Bergeijk ging vorig jaar undercover als Uberchauffeur om te onderzoeken hoe fijn dat is en hoeveel je kunt verdienen.
recensie
Algemeen management
4 december 2018
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
Een vernieuwende kijk op de praktijk van bestuur en toezicht, beloven Carla Dubbelman en Rixt Heegsma in Waarderend toezicht. Hun uitgangspunten: ‘de wereld van RvT’s bestaat uit taal en communicatie, zowel verbaal als non-verbaal’, en ‘de dialoog en het goede gesprek zijn dan ook belangrijke ingrediënten voor dit werk’.
recensie
Financieel management
4 december 2018
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Een boek met de titel Handboek financiële functie en control bij gemeenten en provincies wekt direct mijn aandacht als accountant, operational auditor en adviseur in de publieke sector. Benieuwd wat ik mag verwachten.
recensie
preview
Leiderschap
4 december 2018
Ronald van der Molen
2-3 minuten leestijd
Aan de hand van de worstelingen en successen van tien innovatieve organisaties beschrijft Ronald van der Molen hoe je de autonomie en bevlogenheid van mensen kunt vergroten. Het resultaat? Meer productiviteit, ondernemerschap, creativiteit, klanttevredenheid en winst. Een preview.
recensie
Algemeen management
4 december 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Aikido in het bedrijfsleven gebruiken, zorgt ervoor dat je met minder moeite meer kan bereiken. Wie wil dat niet! De ondertitel 'Succesvol zijn dankzij krachtige principes uit de Japanse Krijgskunst' beschrijft Business Aikido in het kort.
preview
Personeelsmanagement
3 december 2018
Karen Visser
3-4 minuten leestijd
Een boek schrijven over uitstelgedrag dat ook echt gelezen wordt, hoe doe je dat? Met die uitdaging ging ik begin 2018 aan de slag. Een boek met een duidelijke structuur, in hapklare brokken informatie ingedeeld, met een praktische inslag; dat moest het worden.
column
Leiderschap
1 december 2018
Pierre Pieterse
3-4 minuten leestijd
Naast
(auto)biografieën ben ik dol op series, of reeksen. Niet in de laatste plaats
omdat een serie in zekere zin ook een kwaliteitskeurmerk is. Voor de lezer maar
zeker ook voor de auteur.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 november 2018
Maarten Fijnaut
4-6 minuten leestijd
Dagelijks komt er een enorme hoeveelheid werk voorbij. Bovendien is het aantal afleidingen gigantisch toegenomen. Geen wonder dat de gemiddelde professional grote moeite heeft om blijvend productief te werken.
recensie
Communicatie en media
30 november 2018
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Podcasts, luisterboeken en soms het geluid van een TED-filmpje: ik ben er dol op! Meegenomen worden in een verhaal of nieuwe inzichten krijgen. Vooral in de auto tijdens langere ritten een favoriete tijdsbesteding.
preview
Mens en maatschappij
30 november 2018
Susanne Piët
3-4 minuten leestijd
Eén van de weinige gegevens die werkelijk democratisch zijn verdeeld, is tijd. Iedereen beschikt over 24 uur per dag. Maar niet iedereen beleeft tijd hetzelfde. De een beleeft tijd als iets wat je tussen de vingers door glipt en de ander als een steen die tegen een berg op moet worden gerold.
recensie
Coaching en trainen
30 november 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Het Octogram van Bert Goos ziet eruit als een kado. Het is gedrukt op hoogwaardig papier en de vorm, namelijk vierkant, maakt het helemaal af.
recensie
Verandermanagement
29 november 2018
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Bij het veranderen van organisaties en gedrag laten managers en adviseurs zich vaak leiden door hypes, populaire ideeën en niet of slecht onderbouwde aannames. Dat moet anders. Daarom worden in het boek Verandermanagement veranderd 18 populaire veranderideeën kritisch getoetst met behulp van onderzoek en beschikbare evidence.
preview
Persoonlijke effectiviteit
29 november 2018
Fabio D'Agata
3-4 minuten leestijd
Ons lichaam is slimmer dan je denkt. Die intelligentie kun je inzetten voor persoonlijke groei, thuis of op het werk. We weten alleen nog niet precies hoe, en de moderne wereld maakt het ons ook niet makkelijk.
recensie
Marketing
29 november 2018
Pleunie Warnink
1-2 minuten leestijd
Aan de vorm van dit tijdschrift / boek moest Ik even wennen. Het idee doet me een beetje denken aan de ‘bulkboeken’ die je vroeger op de middelbare school kon kopen.
interview
Strategisch management
29 november 2018
Paul Groothengel
7-10 minuten leestijd
In Retail. De digitale hysterie voorbij lanceert Gino Van Ossel zijn optichannel-strategie, onderbouwt hij zijn geloof in bakstenen winkels, en legt hij uit hoe je als webshop klanten bindt met persoonlijke stijladviezen.
column
Algemeen management
29 november 2018
Manon Bongers
3-4 minuten leestijd
Als je voluit en ongehinderd wilt leven, moet je je onvolkomenheden en onzekerheden durven laten zien. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het vraagt namelijk een kwetsbare opstelling, en kwetsbaarheid wordt vaak met zwakte geassocieerd. Bij het tonen van onze kwetsbaarheid zijn we vaak bang om afgewezen te worden.
nieuws
Marketing
29 november 2018
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt.
interview
Internet en social media
29 november 2018
Pierre Spaninks
4-6 minuten leestijd
In Alles transactie doen Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama (oprichters van Innopay) samen met Shikko Nijland (de huidige CEO) een oproep om dat digitale vertrouwen beter te gaan organiseren. We spraken de eerste twee over hun beweegredenen en over hun call to action.