OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 355 van 19.574 resultaten
recensie
Algemeen management
19 september 2018
Franc van Mourik
4-5 minuten leestijd
Vijftig jaar geleden begon Richard Branson zijn eerste commerciële bedrijf. In Finding my Virginity, zijn nieuwe autobiografie, onthult de oprichter van de Virgin Group hoe hij zijn familiebedrijf liet uitgroeien tot een wereldwijd merk en succesvolle organisatie.
preview
Non-profit
19 september 2018
Maarten van Andel
3-4 minuten leestijd
Wat is de haalbaarheid van de klimaatdoelstellingen, en wat zijn de consequenties voor ons dagelijks leven? Maarten van Andel rekent in De groene illusie af met de wensdroom dat het energiebeleid effectief is en onze luxe en welvaart ongemoeid zal laten.
recensie
Strategisch management
19 september 2018
Daan Koot
3-4 minuten leestijd
Duurzaamheid is passé van Hugo Hollander en Carolien Gadella – van Wersch had wat mij betreft beter ‘Duurzaam ondernemen concreet gemaakt’ kunnen heten.
interview
Personeelsmanagement
19 september 2018
Pierre Spaninks
5-6 minuten leestijd
Na eerdere functies bij o.a. Unilever en Mölnlycke is organisatiepsycholoog Maarten van Beek sinds 2016 bij ING directeur Human Resources Benelux. Om huidige en toekomstige vakgenoten te inspireren schreef hij HR Impact, de kracht van vakmanschap.
recensie
Algemeen management
18 september 2018
Sylvie van der Haar
3-4 minuten leestijd
Voor Daniëlle Braun is niets gek. En ook niets vanzelfsprekend. Als antropoloog vertelt zij in haar nieuwste boek Da’s gek verhalen van over de hele wereld. Verhalen die je laten zien dat ‘gek’ een contextprobleem is. Want wie bepaalt eigenlijk wat gek is, en wat normaal?
recensie
Marketing
18 september 2018
Irene Grotendorst
3-4 minuten leestijd
‘Win het gevecht om de klant’, stelt auteur Geert Dehouck als introductie op zijn boek De klant centraal. Het herinnert mij aan een vroegere salesmanager, die riep: ‘Verkopen is oorlog’. Dat belooft wat.
recensie
18 september 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Nieuwe generaties, een verhardende maatschappij, meer lange afstandsrelaties en vooral nieuwe technologieën gaan seks veranderen. Dat deed auteurs Mabel Nummerdor en Jeanneke Scholtens besluiten om op onderzoek uit te gaan en een boek te schrijven over de voorspelde trends die seks straks beïnvloeden.
recensie
Leiderschap
18 september 2018
Henny Portman
2-4 minuten leestijd
Dave Logan, John King, and Halee Fischer-Wright wrote the book Tribal Leadership – Leveraging Natural Groups to Build a Thriving Organization.
recensie
Leiderschap
18 september 2018
Henny Portman
3-5 minuten leestijd
In this business novel – Turn the ship around! A true story of turning followers into leaders – the author David Marquet shows you his journey as Captain on the nuclear submarine USS Santa Fe.
recensie
Leiderschap
18 september 2018
Henny Portman
4-5 minuten leestijd
In deze businessroman – Gooi het roer om! leiderschap creëren op elk niveau binnen organisaties – neemt David Marquet je mee op zijn reis als kaptein op de kernonderzeeër USS Santa Fe.
preview
Communicatie en media
18 september 2018
Judith de Bruijn
3-4 minuten leestijd
Een grote zaal vol publiek zie ik als een geweldige kans om ideeën over het voetlicht te brengen. Als dagvoorzitter heb ik in de loop der jaren bergen sprekers voorbij zien komen waarvan het merendeel gericht is op het overbrengen van informatie of het houden van een inspirerend verhaal.
recensie
Psychologie
18 september 2018
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Herken je je in de volgende beeldvorming? Je hebt veel bereikt en je hebt je leven op orde. Je hebt een fijne carrière, een plezierige relatie of gezin, een sociale kaart waarbij je je prettig voelt.
recensie
Strategisch management
17 september 2018
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Netwerken met energie is een boek voor hen die een verandering teweeg willen brengen. Het bijzondere van dit werk is dat de lezers wellicht veel van wat er in dit boek te lezen valt, bewust of onbewust al wel weten en tóch geeft het energie; een boost. Een aanzet tot verandering!
recensie
Persoonlijke effectiviteit
17 september 2018
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
Het zal niet veel mensen overkomen dat ze moeten onderhandelen om een regeringscoalitie te vormen. Laat staan om gevangen militairen vrij te krijgen uit oorlogsgebied.
recensie
Marketing
17 september 2018
Ruud Moors
1-2 minuten leestijd
Een excellente serviceverlening is de enige route richting een optimale klantbeleving. In het alom geprezen Service Excellence beschrijven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hoe je klanten telkens opnieuw kunt boeien en aan je binden.
interview
Leiderschap
17 september 2018
Ger Post
5-7 minuten leestijd
In Leadership Agility – ontwikkel je repertoire van leiderschapsstijlen beschrijft Ron Meyer, samen met Ronald Meijers, hoe een leider meerdere stijlen moet beheersen. ‘We kunnen allemaal leiderschap vertonen, maar daar moet je wel wat voor doen.’
preview
Marketing
17 september 2018
Floris Hülsmann
3-4 minuten leestijd
Ik vond het behoorlijk shocking toen ik hoorde dat er dagelijks 900 nieuwe namen bijkomen. In Nederland alleen al! Dat komt neer op jaarlijks 180.000 nieuwe handelsnamen die bij de Kamer van Koophandel gedeponeerd worden.
recensie
Psychologie
17 september 2018
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
Voluit heet het boek dat ik ga bespreken Weer aan de slag - Anders omgaan met langdurige aanwezigheid. Het boek is geschreven door Elke van Hoof.
recensie
Non-profit
14 september 2018
Jan Hoogstra
5-7 minuten leestijd
Met De Corporate Tribe hebben Danielle Braun en Jitske Kramer het begrip tribes op de kaart gezet. Het organiseren van en behoren tot tribes/communities is een mogelijkheid om je te onderscheiden.
recensie
Leiderschap
14 september 2018
Pauline Voortman
2-3 minuten leestijd
Hoe leiders denken gaat over leiderschap anno nu, staat op de achterflap, met voorbeelden uit bedrijven als Marriot, McKinsey en Linkedin. En deze quote dekt zeker de lading.