OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 446 van 19.599 resultaten
recensie
Marketing
20 juni 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Tijden veranderen: de toekomst wacht niet en de tijd om op tijd te veranderen is bijna voorbij. Dat stelt Cor Molenaar in zijn boek De kracht van platformstrategie.
recensie
Marketing
20 juni 2017
Eric van Arendonk
Als er iets aan verandering onderhevig is dan is het wel de customer journey. Het aantal touchpoints is de laatste decennia enorm uitgebreid.
preview
Strategisch management
20 juni 2017
Carolien Gadella-van Wersch
3-4 minuten leestijd
Duurzaamheid is passé; een titel die triggert en vragen oproept. We willen met het boek een discussie op gang brengen over wat duurzaamheid anno 2017 eigenlijk inhoudt.
recensie
Marketing
19 juni 2017
Margreet Noordanus
2-3 minuten leestijd
Superleuk en vlot geschreven, hilarische illustrerende voorbeelden van mensen onderling en voorbeelden van dieren die eens te meer duidelijk maken dat klantenwerving, klantencontact, en klantbehoud een spiegel zijn voor jezelf en voor je bedrijf.
preview
Organisatiekunde
19 juni 2017
Peter Fijbes
3-5 minuten leestijd
Angstcultuur: het begrip duikt met regelmaat op in de media. Maar wanneer kun je met recht spreken van een angstcultuur? Angstcultuur is het eerste Nederlandstalige boek over dit onderwerp. Peter Fijbes licht een tipje van de sluier.
recensie
Marketing
19 juni 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Waar gaat het naartoe in de retail? Terwijl trendwatchers, hoogleraren, brancheorganisaties, merken, groothandelaren en detaillisten met elkaar bekvechten over mogelijke toekomstige ontwikkelingen, haalt de waarheid ons in.
preview
Marketing
19 juni 2017
Hilde Francq
2-3 minuten leestijd
In Kleur verkoopt lees je waarom je bedrijf niet om kleur heen kan. Van marketingstrategie tot verpakking: kleur is essentieel voor de positionering en de verkoopcijfers van merken en producten. Een preview.
interview
Verandermanagement
19 juni 2017
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
Marjolijn de Graaf en Edwin de Graaf, ontwerpers en begeleiders van besluitvormingsprocessen, merken in hun werkpraktijk dat organisaties onvoldoende aandacht geven aan het vormgeven van besluitvorming. De realisatie van groepsbesluiten vergt hierdoor veel tijd en energie. Een bijzondere situatie, omdat besluitvorming eigenlijk het kernproces is van een organisatie. Marjolijn en Edwin vinden dat de besluitvorming beter kan, net als de productiviteit van besluiten. Met hun boek Decisions by Design willen ze daar verandering in brengen.
recensie
Marketing
19 juni 2017
Hans Verbeek
3-4 minuten leestijd
Een goed idee voor een product of dienst is een mooi begin. Maar om het vervolgens succesvol in de markt te zetten, is vaak een hele uitdaging. Sanne Cramer -Social Sanne - heeft een praktisch boek geschreven met 75 marketingacties.
preview
Verandermanagement
16 juni 2017
Jaap Peters
3-4 minuten leestijd
Verandermanagement op z’n Rijnlands. Het thema werd al eerder aangestipt, maar is inmiddels zo centraal komen te staan in onze organisaties dat het een uitwerking verdient in een apart boekje. Een preview.
recensie
Strategisch management
16 juni 2017
Sandra Kok
3-4 minuten leestijd
Kan het vliegen? Is een boek van Tony de Bree over startups. Vrijwel direct in het begin van het boek wordt duidelijk dat dit geen boek is voor zzp'ers. Waarom blijkt wanneer je verder leest.
preview
Verandermanagement
16 juni 2017
Erika Boekhoorn
3-4 minuten leestijd
In Veranderen begint met LEF geven Erika Boekhoorn en Mariska Hijdendaal houvast aan iedereen die procesgericht wil werken. Een preview.
recensie
Leiderschap
16 juni 2017
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Auteur, spreekster, coach en zangeres, al deze titels zijn op het lijf geschreven van Irma Lohman, de schrijfster van het boek The Voice of Leadership, met als ondertitel De Toonladder van het Leven, in vijf stappen naar meer succes, zelfvertrouwen en geluk.
preview
Algemeen management
15 juni 2017
Patrick Davidson
1-2 minuten leestijd
Op 22 juni tijdens het seminar Nieuw leiderschap spreekt Danielle Braun, auteur van de bestseller Corporate Tribe, het Managementboek van het Jaar 2016. Dagvoorzitter Patrick Davidson stelde haar enkele vragen in de aanloop naar het event.
recensie
Strategisch management
15 juni 2017
Louis Thorig
3-5 minuten leestijd
Op dit moment staan we aan de vooravond van de vierde industriële revolutie: het tijdperk waarin de digitale technologie en mensen versmelten. Het is dan ook niet toevallig dat het thema disruptie in de managementliteratuur zo in de belangstelling staat. Zo ook in De disruptieparadox.
recensie
Ondernemen
15 juni 2017
Jan Hoogstra
5-7 minuten leestijd
Start-ups zijn hot. Wie droomt er nou niet van om een bedrijf te starten en dit voor vele miljoenen te verkopen? Het boek Get up Start up, realitycheck voor start-ups die zich willen ontpoppen tot meer van Bart Vanhaeren maakt waar wat het belooft!
achtergrond
Marketing
15 juni 2017
Justin van Lopik
3-5 minuten leestijd
Het schrijven van een boek is een flink karwei. Het vraagt om aandacht, doorzettingsvermogen en toewijding. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg redenen waarom je dat karwei wilt aanpakken.
preview
Projectmanagement
15 juni 2017
Henny Portman
3-4 minuten leestijd
Scaling agile in organisaties gaat over organisaties die stappen willen zetten om teams meer autonomie te geven door besluitvorming decentraal neer te leggen en managementlagen en managers weg te halen om de teams zelforganiserend te laten optreden.
recensie
Financieel management
15 juni 2017
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
Wie nu het woord integriteit googelt komt uit bij mister Integriteit Henny Keizer, oud partij voorzitter van de VVD. Deze partij is koploper als het gaat om integriteitsschandalen in 2016; 15 politici gingen over de scheef.
recensie
Strategisch management
14 juni 2017
Han van der Pool
2-3 minuten leestijd
Een goede kijk op de toekomst wordt gezien als een van de belangrijkste kwaliteiten van een leider. Over de manier waarop dit visionaire vermogen het beste kan worden ontwikkeld is echter nog weinig bekend.