OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 458 van 19.599 resultaten
    recensie
    Non-profit
    21 april 2017
    Henny Portman
    recensie
    Algemeen management
    21 april 2017
    Leike van Oss
    2-3 minuten leestijd
    In Hoe raak je ze kwijt? lees je Joep Schrijvers op zijn best. Hij stelt een weinig belicht thema in de leiderschapsliteratuur aan de orde: die van de ontspoorde leider en de slechte manager. Eindelijk.
    recensie
    Marketing
    21 april 2017
    Kashifa Suddle
    3-4 minuten leestijd
    Customer experience is een vakgebied dat de laatste jaren enorm aan belangstelling gewonnen heeft. Toch blijft het in organisaties lastig om de gewenste klantbeleving in het gehele bedrijf te verankeren, over afdelingen heen. Ook is er nog teveel focus op scores in plaats van het verhaal achter deze cijfers.
    recensie
    Marketing
    21 april 2017
    Jan van Baardewijk
    3-4 minuten leestijd
    Met de titel maakt Bart van den Belt direct helder waar het boek over gaat. De online marketingmachine, een boek voor ZZP-ers. Want waar elke multinational een complete afdeling heeft, hebben ZZP-ers zelf kennis nodig om marketing te bedrijven met een minimaal budget. Precies dat is de doelgroep waar Van den Belt zijn boek voor schrijft.
    column
    Persoonlijke effectiviteit
    21 april 2017
    Jan Vincent Meertens
    3-5 minuten leestijd
    Europa kijkt met grote zorg naar de machtsconcentratie die in Turkije plaatsvindt. Machtsconcentratie is niets nieuws in Turkije.
    preview
    Marketing
    21 april 2017
    Femke Hogema
    3-4 minuten leestijd
    Voor veel ondernemers is het op orde hebben van de financiën een verplichting die onderaan de prioriteitenlijst bungelt. ‘Daar heb ik een accountant voor' zeggen ze dan. Zó denken brengt alleen wel behoorlijke risico's met zich mee.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 april 2017
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Ellen was dol op stenen, verzamelde ze, en sorteerde ze op grootte, vorm en kleur. Natuurlijk (?!) ging ze geologie studeren. Toen ze was afgestudeerd, ging ze niet aan de slag als geologe, nee hoor, ze ging gewoon verder met bijverdienen als oppas en hondenuitlaatster. Ze had een bloedhekel aan het soort werk dat een geologe doet. Herkenbaar?
    recensie
    Projectmanagement
    20 april 2017
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Nicoline Mulder heeft met 77 werkvormen voor projectmanagement, voor houvast bij orde en chaos in complexe projecten, een uitbreiding, op haar bekroonde boek Value-Based Project Management geschreven.
    recensie
    Algemeen management
    20 april 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Overtuigingen zijn vaak de grootste obstakels op weg naar verandering. We construeren ze meestal onbewust. Ze kunnen ons helpen focussen en ons effectiever maken, maar ons helaas ook beperken.
    recensie
    20 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    20 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    20 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Bezorgde Burgers’ voert Steven de Jong Samuel als hoofdpersoon op. Samuel werkt bij communicatiebureau Puntjes op de i. Hij redigeert marketingteksten van ‘jonge, dynamische bedrijven’.
    preview
    Strategisch management
    20 april 2017
    Gijs van Wulfen
    3-4 minuten leestijd
    Met Innoveer Jezelf biedt Gijs van Wulfen een praktisch 6-stappenplan om jezelf en je werk te innoveren. Want innoveren is eenvoudiger dan je denkt. Een preview.
    nieuws
    Strategisch management
    19 april 2017
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Tot de uitreiking van de prijs Managementboek van het Jaar 2017 was innovatiegoeroe Gijs van Wulfen wereldberoemd behalve in Nederland. De bekroning van zijn boek Het innovatiedoolhof, tijdens het Managementboekengala op 18 april in de Prodentfabriek in Amersfoort, zal daar zonder twijfel verandering in brengen.
    interview
    Internet en social media
    19 april 2017
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Met hun slimme algoritmes en datagestuurde informatie duwen overheden en bedrijven ons in een bepaalde richting, zonder dat wij dat doorhebben. Ons privacyprobleem is veel groter dan gedacht, gevangen als we zitten in een ‘web van onzichtbaar prikkeldraad’. Aldus Maurits Martijn, journalist van De Correspondent. Met collega Dimitri Tokmetzis schreef hij Je hebt wél iets te verbergen, over het levensbelang van privacy.
    preview
    Strategisch management
    19 april 2017
    Glenn Frijde
    3-4 minuten leestijd
    Glenn Frijde schetst in Dynamisch organiseren hoe bedrijven alleen met een compleet ander paradigma de snelle veranderingen van nu de baas kunnen. We moeten stoppen met reorganiseren, als we de juiste dingen doen gaat dat vanzelf. Een preview.
    recensie
    Leiderschap
    18 april 2017
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Eenvoud voor gevorderden met als subtitel ‘ingrediënten voor inspirerend leiderschap’ heeft het formaat en de functie van een zakboek met veel citaten en mooie tekeningen in zwart/wit van Gam Klutier.
    recensie
    18 april 2017
    Dave van Ooijen
    8-12 minuten leestijd
    In De erecode. Hoe morele revoluties plaatsvinden vraagt Kwame Anthony Appiah, hoogleraar filosofie aan de Universiteit van New York, zich af hoe morele revoluties tot stand komen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 april 2017
    Aukje Adams
    2-3 minuten leestijd
    Wat zijn salesvaardigheden waarover jij moet beschikken om succesvol te zijn? Ten eerste moet jij je productaanbod goed kennen, inlevingsvermogen hebben en over de juiste uitstraling beschikken. Maar vooral moet je goed kunnen luisteren. Luisteren, om te analyseren waar de klant naar op zoek is. Door de juiste vragen te stellen, overtuigend te argumenteren, oog te hebben voor cross selling en resultaatgericht te onderhandelen.
    interview
    Personeelsmanagement
    18 april 2017
    Justin van Lopik
    4-6 minuten leestijd
    Karin Manuel deed onderzoek naar hoe je als werkgever millennials kunt aantrekken én behouden. Ze maakt korte metten met bepaalde ideeën over Millennials: 'Millennials wisselen niet van werk omdat jobhoppen hun motto is. Ze doen dat omdat ze in organisaties te weinig worden getriggerd'.

      Personen

        Trefwoorden