OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 476 van 19.601 resultaten
    recensie
    Mens en maatschappij
    28 januari 2017
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    ‘In het mij laatstgezondene halve brood (zijn) eenige stukjes schil van aardappelen, en zelfs ook een stukje aardappel met de schil omkleed, ter grootte van een kleine noot, door mij gevonden.'
    interview
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Paul Groothengel
    6-9 minuten leestijd
    Hoe weten nieuwkomers een markt naar hun hand te zetten? De kern van het succes van spelveranderaars zit ‘m in de ontdekking dat zij heel anders naar de wereld kijken dan bestaande bedrijven, blijkt uit Gamechangers, een boek over hoe Nederlandse bedrijven het spel veranderen.
    column
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Peter Camp
    2-3 minuten leestijd
    De verhouding tussen de generaties wijzigt. Door nieuwkomers, de stijgende gemiddelde leeftijd en de veranderende gezinssamenstelling wordt onze samenleving steeds kleurrijker.
    recensie
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Verandering moet beklijven, anders heeft zij weinig zin. Een verandering die beklijft wordt zichtbaar in ander (organisatie)gedrag. Dat is het uitgangspunt van het nieuwe boek van Jaap van ’t Hek en Leike van Oss. In Onomkeerbaar bieden zij hun kennis, kunde en ervaring op dit gebied in compacte vorm aan.
    recensie
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Sonja van Vuren
    6-8 minuten leestijd
    Ken je het milkshake verhaal? Een fastfoodketen wilde meer milkshakes verkopen. Dus ondervroegen zij klanten die in 'het typische milkshake drinker profiel' pasten. Moest het goedkoper, dikker, dunner, met meer chocoladesmaak?
    preview
    Non-profit
    27 januari 2017
    Johan Faber
    3-4 minuten leestijd
    In Het werkt! beschrijft Johan Faber hoe zorginstelling Philadelphia het roer een paar jaar geleden radicaal omgooide. Minder systeem en minder regels, meer aandacht voor de cliënten – voornamelijk mensen met een verstandelijke beperking. Een preview.
    recensie
    27 januari 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    27 januari 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Rini van Solingen en Vikram Kapoor hebben de businessroman De responsive enterprise, in 9 stappen naar een snelle en wendbare organisatie geschreven. In dit boek volgen we Ron, directeur bij een groot internationaal maar bureaucratisch bedrijf, en Mark, directeur-eigenaar van een jong snelgroeiend bedrijf.
    recensie
    IT-management / ICT
    26 januari 2017
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Alles wordt digitaal. Een uitmuntende digitale ‘customer experience' wordt daarom steeds belangrijker in het gevecht om de klant. Voor de meeste organisaties een flinke uitdaging. In The digital excellence challenge lees je wat koplopers doen voor het bieden van een excellente digitale ervaring en wat je ervan kunt leren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 januari 2017
    Veronique Kilian
    4-5 minuten leestijd
    Een naar binnen gerichte glimlach. Zo heet het eerste hoofdstuk. Wat ben ik hier blij mee. Laat de innerlijke glimlach nu een van de basisbeginselen zijn van de Chinese vitaliteitskunde Healing Tao. Ook Dijksterhuis refereert aan een Oosterse wijsheid. Geluk, stelt hij, is een naar binnen gerichte glimlach.
    recensie
    Leiderschap
    26 januari 2017
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Alweer een boek over leiderschap? Kunnen we het nu nog niet? Maar ik moet toegeven dat ik zelden zo’n integer boek over leiderschap heb gelezen als Groeien in leiderschap van Frans Wilms.
    recensie
    Strategisch management
    26 januari 2017
    Nico Jong
    2-4 minuten leestijd
    Donald Norman benadert complexiteit vanuit een ontwerpoptiek. Hij maakt onderscheid tussen complexiteit en gecompliceerdheid. Complexiteit beschrijft de staat van de wereld. Het gaat over zaken met veel ingewikkelde en onderling samenhangende delen.
    recensie
    Leiderschap
    26 januari 2017
    Theo Sikkema
    2-3 minuten leestijd
    Diversiteit is hot. En iets wat hot is, daarover wordt geschreven. Veel geschreven. De vraag die rijst, is of deze boeken zelf wel een beetje divers zijn. De schrijver van Succes in Veelvoud, Esther Mollema, lijkt aan de oppervlakte gewoon het mainstream gender-thema te behandelen. Het tegendeel blijkt echter waar als je het boek goed tot je neemt. En dat is zeker de moeite waard.
    recensie
    Strategisch management
    25 januari 2017
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    We kijken verlekkerd naar de successen van ondernemers die het volledig anders aanpakken dan we gewend zijn. Je zou het niet verwachten, maar elke ondernemer kan een ‘spelveranderaar’ worden die de regels van het marktspel weet te veranderen of een heel nieuw spel weet te creëren. In het boek Gamechangers lees je daar meer over.
    recensie
    Strategisch management
    25 januari 2017
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    De ondertitel van De Feel Good-factor verraadt waar het heen gaat: ‘emotie = business’. In een zeer goed leesbaar boek brengt de auteur een uitstekende lijn aan die gebaseerd is op het goede gevoel hebben in je organisatie.
    interview
    Verandermanagement
    25 januari 2017
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Hoe gaat een manager of bestuurder effectief om met complexe vraagstukken? Door als een sterke, daadkrachtige leider knopen door te hakken? Eric Spaans, Gemma van der Ploeg en Rolf Resink vinden van niet. In Hoe richt je een zwerm? Een eenvoudige aanpak voor complexe vraagstukken stellen de drie auteurs dat complexe vraagstukken een andere visie en aanpak vereisen. Een aanpak waarmee je duurzame veranderingen realiseert door productieve ontmoetingen of werkateliers te organiseren voor de betrokken partijen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    25 januari 2017
    Theo Sikkema
    2-3 minuten leestijd
    Taco Oosterkamp geeft in Schaamteloos delegeren handige tips voor meer efficiëntie. Hij legt daarbij de focus op het thema delegeren, omdat het kan bijdragen aan een goede inrichting van allerlei werkprocessen. In deze recensie licht ik kort toe hoe hij in zijn belofte slaagt.
    recensie
    Coaching en trainen
    24 januari 2017
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Als coach wil je het beste voor je coachees én het beste voor jezelf. Je wil je werk goed, zelfverzekerd en effectief doen. Je ziet het als je taak ‘om iemand anders te helpen zichzelf te vinden op volstrekt gelijkwaardig niveau. Je laat je coachees in hun waarde, bent oordeel-loos nieuwsgierig, staat open voor de mogelijkheden en de grenzen van elke coachee.
    opinie
    Coaching en trainen
    24 januari 2017
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Marianne van der Pool is Master Certified Coach bij de International Coach Federation en psycholoog-psychotherapeut. Ze is werkzaam als executive coach en opleider professioneel coachen, onder andere bij de CoachingSchool Amsterdam. Ze vertelt over haar favoriete boeken.

      Personen

        Trefwoorden