OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 677 van 19.889 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Ger Post
    Vroegah. Toen was nog duidelijk wat links was (PvdA, groene zeep en arbeiders), en wat rechts (VVD, blauwe stropdas en ondernemers). Ook in het brein. Zo zorgde een dominante linkerkant voor een wiskundeknobbel en oog voor detail, want daar ‘zat’ logica en analytisch denken. Had iemand een sterk ontwikkelde rechterkant, dan kon je hem of haar het beste zo snel mogelijk kleurpotloden geven, want dan was die persoon creatief. Die mensen zien ‘het grote plaatje’ en kunnen goed ‘abstract denken’.
    column
    26 augustus 2013
    Rob Beltman
    2-3 minuten leestijd
    De relatie met de klant verandert, en dat eigenlijk continu. Was de klant vroeger een afhankelijke afnemer of kritische consument, vanaf eind jaren negentig praten we echt van ‘koning klant’.
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    11-15 minuten leestijd
    Na jaren van onderzoek heeft André de Waal zijn HPO-bouwwerk voltooid. Met als daverend slotakkoord de publicatie, dit voorjaar, van Hoe bouw je een High Performance Organisatie? De vijf universele factoren van excellent presteren. Reden voor een gesprek over ondermeer HPO-pijlers en -kenmerken, over excelleren versus aanmodderen, en de fout van te veel ambitie: ‘Veel organisaties gaan nat op de kant van de processen, vooral omdat ze veel te veel projecten doen.’
    interview
    Marketing
    26 augustus 2013
    Ronald Buitenhuis
    3-5 minuten leestijd
    Makeup.com van L’Oréal. Allerhande van Albert Heijn. Hele grote merken zetten steeds beter content in om klanten te binden en nieuwe klanten binnen te halen. ‘Voor marketeers is een goede content-marketingstrategie als een heilige graal. Je bindt mensen met iets wat ze écht leuk vinden. Wat wil je nog meer?’ Aldus Aart Lensink, auteur van Aan de slag met content marketing.
    interview
    Algemeen management
    26 augustus 2013
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    De publieke sector van Nederland moet beter presteren met een kleiner budget. Dat kan alleen lukken als publieke managers zich opnieuw uitvinden, stelt Wim Schreuders. Hij werkte decennia in het publieke domein. Met Meer door minder in het publieke domein wil hij eraan bijdragen dat publieke managers meer maatschappelijk resultaat boeken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 augustus 2013
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    Daniel Pink is bekend van de boeken 'Drive' en 'Een compleet nieuw brein' en als ex-speechschrijver van Al Gore. Met zijn vlotte schrijfstijl weet Pink hoe hij de aandacht vast kan houden. In zijn nieuwste boek 'Verkocht!', betoogt hij dat we bijna allemaal verkopers zijn.
    recensie
    Reclame en verkoop
    22 augustus 2013
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    Daniel Pink is bekend van de boeken 'Drive' en 'Een compleet nieuw brein' en als ex-speechschrijver van Al Gore. Met zijn vlotte schrijfstijl weet Pink hoe hij de aandacht vast kan houden.
    recensie
    Strategisch management
    22 augustus 2013
    Arie Buvens
    Bitsing is 's wereld eerste en enige methode waarmee je gegarandeerd doelstellingen bereikt. Het klinkt te mooi om waar te zijn en toch kan het! Het is wetenschappelijk beproefd en het wordt dagelijks in de praktijk bewezen. Aldus de schrijver van 'BITSing': Frans de Groot.
    recensie
    Algemeen management
    21 augustus 2013
    Dick Bos
    Wil je iemand die gehersenspoeld werd weer loskrijgen van die zaken die in zijn brein werden geplaatst, dan heet dat ´deprogrammeren´. Het boek 'Bullshitmanagement II' van Jos Verveen m.m.v. Roeland Jan Umans heeft ongeveer hetzelfde effect als het gaat om het loslaten van al die managementtheorieën en -instrumenten waar we zo mee worden overladen. De oproep zou dus kunnen luiden het is tijd om te 'demanageren', keer terug tot de essentie en gebruik je 'gezonde' verstand.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 augustus 2013
    Brigitte Koehler
    3-4 minuten leestijd
    In 'Blah blah blah' leert Dan Roam ons dat je voor het oplossen van problemen ideeën nodig hebt. En dat je je ideeën moet kunnen presenteren, niet alleen door het gebruik van woorden. Dan Roam spoort ons aan om onze ideeën vooral ook te tekenen. Want een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden, toch?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 augustus 2013
    Brigitte Koehler
    3-4 minuten leestijd
    In 'Bla-bla-bla' leert Dan Roam ons dat je voor het oplossen van problemen ideeën nodig hebt. En dat je je ideeën moet kunnen presenteren, niet alleen door het gebruik van woorden. Dan Roam spoort ons aan om onze ideeën vooral ook te tekenen. Want een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden, toch?
    recensie
    Coaching en trainen
    21 augustus 2013
    Marjolein Boeren-Hermans
    3-4 minuten leestijd
    Zelfreflectie, nuanceren en jezelf verplaatsen in de ander. Drie vaardigheden die naar mijn mening hoofdvakken vanaf de basisschool zouden moeten zijn. Veel mensen hebben er veel moeite mee, en daardoor lopen mooie projecten fout, gaan prachtige ondernemingen toch failliet en hebben veel mensen meer stress dan nodig is. 
    recensie
    Strategisch management
    21 augustus 2013
    Martin van Staveren
    Na je vakantie zin om weer op reis te gaan? De vakantiedagen zijn echter op en je bent veroordeeld tot dromen op de bank, 's avonds na je werk. Lees dan 'The Innovation Expedition: A Visual Toolkit to Start Innovation' van de Nederlandse innovatieman Gijs van Wulfen. Dit oogstrelende boek neemt je mee op reis, en je leert er nog van innoveren ook.
    recensie
    Verandermanagement
    21 augustus 2013
    Robert Paul Schwippert
    2-3 minuten leestijd
    Het is algemeen bekend dat in onze snelveranderende wereld innoveren een voorwaarde is voor succes. Maar toch verwaarloost een op de drie bedrijven zijn businessmodel. In 'Re-Inventing Business' geven Volberda c.s. op systematische wijze een inzicht in businessmodellen van bedrijven en instellingen. Uitgangspunt hierbij is niet of je je businessmodel verandert, maar wanneer, in welke mate en vooral hoe. Welke factoren zijn hierbij van belang? Wat is de rol van het management? Dat zijn de vragen die dit boek stelt. Mag dan niets meer hetzelfde blijven? Toch wel. Aldus deze praktische wetenschappelijke visie op businessmodelinnovatie.
    recensie
    21 augustus 2013
    Bert Thiel
    3-4 minuten leestijd
    Op de achterflap van 'Het nieuwe schrijven, creatief, crossmediaal, zakelijk' zegt Dolf Weverink: 'Ben je communicatieprofessional, tekstschrijver, schrijftrainer, student of docent en wil je dat jouw teksten werken? Stap dan vandaag nog over op het nieuwe schrijven'. Misschien een goed advies, maar dan niet aan de hand van dit boek.
    recensie
    Algemeen management
    20 augustus 2013
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Meervoudig kijken is de sleutel tot succesvol functioneren van iedere professional. Dat is in het kort de belangrijkste boodschap van het boek Multifocus (‘Anders kijken, anders doen’) waarin Gitta Overmaat en Lenneke Overmaat een methode beschrijven die mensen helpt zich te krijgen op hun eigen manier van waarnemen, op die van anderen en om ze te leren op het juiste moment van perspectief te veranderen. Met als uiteindelijk doel: succesvol (samen)werken.
    interview
    Non-profit
    19 augustus 2013
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    Wat hebben De Efteling, Duvel, Illy, Ajax en Ikea wel wat andere bedrijven niet hebben? Een briljant businessmodel. Je kunt ook zonder maar dan zal de wereld niet blijvend veranderen. Het boek Briljante businessmodellen (‘een bijzondere benadering voor betere business’ biedt - voor wie dat wil - een drietrapsraket naar eeuwige roem.
    recensie
    Psychologie
    19 augustus 2013
    Hilde Veraart-Maas
    2-3 minuten leestijd
    Een conflict is soms onvermijdelijk, maar 'Relaxed omgaan met lastige types', een boek van Bert van Dijk over lastige types, is erop gericht om ze te voorkomen als het onnodig is. Iedereen wordt weleens lastig gevonden. Maar dat ligt niet perse aan de 'lastige' persoon. Vaak vind je zo iemand vooral zelf lastig. Je wordt boos op hen en vanuit die emotie beïnvloed je die relatie. Dat patroon kun je doorbreken door relaxed met lastige types om te gaan.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 augustus 2013
    Amber Zwartbol
    Kent u dat? U woont een presentatie bij waarbij de ene na de andere indrukwekkende dia in PowerPoint wordt getoond. De dia's worden voller en voller, tabellen en cijfers rollen over elkaar heen, vechtend om uw aandacht. Tevergeefs. Na drie sheets kunt u uw aandacht er niet meer bij houden. U kijkt eens om u heen en ziet dat meerdere aanwezigen het opgegeven hebben. Dan ontdekt u de klok. U probeert de wijzers vooruit te dwingen. Wanneer de presentatie eindelijk voorbij is, kunt u maar aan twee dingen denken: 'wat is er precies verteld?' en 'dit kan toch anders?'
    nieuws
    Psychologie
    19 augustus 2013
    Ger Post
    3-4 minuten leestijd
    Voor veel mensen is het maken van een fout geen feestje. Toch het vieren van fouten de kern van een nieuwe, snel aan populariteit winnende filosofie in Silicon Valley: het ‘fail fast’ principe.

      Personen

        Trefwoorden