OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 719 van 19.605 resultaten
    interview
    Strategisch management
    29 mei 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Gijs van Wulfen schreef in 2006 een eerste versie van zijn boek Nieuwe producten en diensten bedenken. Hierin liet hij Nederland kennismaken met innovatie via de ‘VOORT-methode’. Inmiddels ligt de nieuwste versie in de winkel: Nieuwe producten en diensten bedenken - versie 3.0.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    29 mei 2012
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Teamuitjes, heidagen, leuk allemaal maar een beetje voorspelbaar. Net zoals de resultaten. Dat het ook anders kan, bewijst Martijn Anderson al enkele jaren met zijn project Bruisende Breinen. Hij ontwikkelde een stappenplan in ‘kaartboekvorm’ dat de ontwikkeling van een ‘bruisend brein’ tot doel heeft: het Kansdenken Kaartboek.
    nieuws
    Marketing
    29 mei 2012
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    ‘Waarom heb je nog niet aan guerrillamarketing gedacht?’ Cor Hospes laat tijdens een masterclass zien dat je bij guerrillamarketing vooral een goed idee nodig hebt en medewerking binnen het bedrijf. Een groot budget hoeft niet en het effect is vaak verrassend meetbaar.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2012
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Of het nou gaat om een nieuwbouwproject, het invoeren van Europese regels of de aanleg van een nieuwe metrolijn, er zijn altijd mensen en partijen bij betrokken met uiteenlopende belangen. De vraag is dan: hoe proberen zij hun invloed uit te oefenen? Door tijdig te analyseren wat de belangen en machtsposities van al die mensen en partijen zijn, bereik je eerder breed gedragen oplossingen. Dat stellen Leon Hermans en Telli van der Lei, beide universitair docent aan de TU Delft. in hun boek Actorenanalyses.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2012
    Paul Groothengel
    2-3 minuten leestijd
    Kies de juiste mensen om je heen. Maak fouten. Gebruik humor om spanningen weg te nemen. Dat zijn een paar van de praktische adviezen die projectmanager Ellen Budde geeft aan managers. Ze is gespecialiseerd in verandertrajecten en schreef Alle kikkers in de kruiwagen.
    interview
    Organisatiekunde
    24 mei 2012
    Pierre de Winter
    3-5 minuten leestijd
    Met het boek Oei ik groei! voor managers hebben Margreet Twijnstra en Frans Plooij geprobeerd de methodologie van het overbekende babyboek los te laten op de ontwikkeling en groei van managers. ‘De persoonlijke groei van mensen is de meest duurzame groei voor je bedrijf.’
    interview
    Personeelsmanagement
    24 mei 2012
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    Executive search is uit, Recruitment is in. Zo ongeveer luidt de boodschap die Ardiënne Verhoeven verwoordt in haar boek Recruitment. Goede medewerkers maken voor iedere organisatie het verschil, maar om dat te realiseren, is meer nodig dan alleen een gedegen zoektocht naar de juiste professional. Recruitment eindigt pas op het moment dat de nieuwe medewerker zijn waarde bewijst. Managementboek Magazine sprak met de auteur die haar sporen in de praktijk inmiddels ruimschoots verdiend heeft.
    recensie
    Organisatiekunde
    24 mei 2012
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Wat is een bedrijf? Hoe werkt een bedrijf? En hoe werkt een bedrijfskundige? Die vragen staan centraal in Bedrijfskunde Integraal van Peter Thuis en Rienk Stuive, een lijvig studieboek waarmee de auteurs een nieuwe invalshoek willen bieden voor een vakgebied waarover in de loop der jaren al heel wat is gepubliceerd, ook voor het hoger onderwijs. Vooral wat praktijkgerichtheid betreft zou er nog winst te boeken zijn en dat is dus wat Thuis en Stuive beloven: een boek dat dicht bij de praktijk van manager en ondernemer staat.
    recensie
    Coaching en trainen
    24 mei 2012
    Robert Paul Schwippert
    3-4 minuten leestijd
    Iedereen weet dat het vermogen om effectief samen te werken in teams essentieel is voor het succes van een organisatie. Waarom lukt dit dan toch zo vaak niet? Omdat we er keer op keer er vanuit gaan dat mensen rationele wezens zijn en we net doen of onbewuste processen niet bestaan. In 'Het Egeleffect' geeft Manfred Kets de Vries aan hoe we onszelf voor de gek houden door de irrationele aspecten van teams te negeren, alsmede hoe door een aanpak van groepsinterventies een high performance team kan worden gecreëerd. Is het echt zo gemakkelijk…?
    recensie
    IT-management / ICT
    24 mei 2012
    Yvette Bartholomée
    Als je last hebt van paranoia, dan laat je 'De digitale schaduw' van Dimitri Tokmetzis beter liggen. Maar verder zou dit boek voor iedereen verplicht leesvoer moeten zijn. Het laat namelijk zien hoe je persoonlijke gegevens – en nee, dat zijn bij lange na niet alleen je berichtjes op Facebook – een eigen leven gaan leiden. Niet los van je, maar als je digitale schaduw, die je telkens en waar dan ook vooruitsnelt.
    recensie
    Non-profit
    24 mei 2012
    Ewold Drent
    3-4 minuten leestijd
    Meer met minder, dat is in tijden van recessie vaak de opdracht voor overheidsorganisaties. Lean verbeteringsprogramma's gaan over het creëren van meer waarde, in minder tijd, met minder geld en administratieve lasten. Doel: een slanke en burgergerichte organisatie. Bert Teeuwen beschrijft in 'LEAN voor de Overheid' op een eenvoudige en praktische wijze de basis van het Lean denken in de overheid. De lezer krijgt door dit stapsgewijs en aantrekkelijk geschreven boek een aantal direct in de praktijk toepasbare praktische handvatten.
    interview
    Algemeen management
    23 mei 2012
    Pierre de Winter
    6-9 minuten leestijd
    Met zijn nieuwe boek Maak er wat van! wil Joep Schrijvers ons leren om te gaan met wat hij ‘lastige situaties’ noemt. Het is een warm pleidooi voor een knutselende, bricolerende levenshouding, die we volgens Schrijvers meer en meer nodig gaan hebben. ‘De middenklasse wordt gedwongen om te herbronnen. Misschien moeten mensen weer eens bij hun grootouders te rade gaan.’
    recensie
    Coaching en trainen
    22 mei 2012
    Arie Buvens
    4-5 minuten leestijd
    Manfred Kets de Vries probeert al een leven lang senior executives te helpen met het kijken onder de oppervlakte van hun organisatie. Zodat ze beter in staat zijn om een bedrijfscultuur van distributief leiderschap in hun eigen organisatie in te bedden, gebaseerd op teams. 
    recensie
    Coaching en trainen
    22 mei 2012
    Mara Spruyt
    Hoe kun je mensen begeleiden in het ontdekken wat hun 'vuur' is? Of anderen helpen bij de vraag hoe ze hun talent en bezieling kunnen inzetten voor een inspirerende en motiverende toekomst? 'Vuur werkt' gaat over deze vragen en is gericht op begeleiders, trainers, leidinggevenden, docenten en coaches die er hun werk van hebben gemaakt anderen te helpen in hun individuele proces van groei en verandering.
    recensie
    Organisatiekunde
    22 mei 2012
    Jacco van de Vijver
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties zijn de laatste jaren, mede door de crisis, druk in de weer om de klant centraal te stellen. Als CRM-adviseur zie ik bij veel bedrijven hoe ingewikkeld het is om dit echt goed voor elkaar te krijgen. Het boek 'Klantgericht organiseren' van Els Meertens en Marijn Mulders geeft geen pasklare aanpak maar juist een rijke verzameling van actuele vakinzichten en praktijkvoorbeelden die het de lezer makkelijker maken om zelf een effectieve aanpak samen te stellen.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    21 mei 2012
    Hans van der Klis
    6-8 minuten leestijd
    Na zijn bestseller Het Anti-klaagboek presenteert Bart Flos zijn nieuwe boek, waarmee hij mensen wil helpen die last hebben van ‘baanbalen en ander werkbederf’: Het anti-sleurboek. ‘In het huidige werkklimaat gaan we het bijna normaal vinden dat mensen stress hebben en overbelast raken. Dat we druk-druk-druk moeten zijn. Die sleur bestrijd ik: het is niet normaal om altijd maar overal je mobiele telefoon op te nemen, tijdens het eten of op vakantie, en altijd maar met je werk bezig te zijn.’
    recensie
    Organisatiekunde
    21 mei 2012
    Arne Roex
    2-3 minuten leestijd
    Klantgericht lijkt het toverwoord voor organisaties die succesvol willen blijven. Els Meertens en Marijn Mulders beschrijven, middels vele modellen en definities, in 'Klantgericht organiseren' uitgebreid alle facetten die van belang zijn bij het klantgericht maken van een organisatie. Het boek is gebaseerd op de volgende 3 peilers: klant, medewerker en organisatie. De theorie gaat vergezeld van klantgerichte en niet-klantgerichte voorbeelden van bekende organisaties. Hoewel de indeling van het boek soms beter zou kunnen is 'Klantgericht organiseren' een goed en prettig lezend basisboek voor elke student en jonge professional die met klantgerichtheid van start gaat.
    recensie
    Algemeen management
    21 mei 2012
    Veerle Blajic-Kik
    Louis van Gaal, Dick Advocaat en Co Adriaanse zijn het met elkaar eens: Toon Gerbrands is een genie. In dit boekje laat hij tal van uitspraken en stellingen zien die je kunnen helpen geïnspireerd te raken voor wat betreft coachen en presteren. Dat Gerbrands succesvol is in het coachen staat buiten kijf, voor wie twijfelt staat er op de binnenflap vermeld welke prestaties hij al geleverd heeft. Als je op zoek bent naar de weg naar de top of een manier om te winnen, dan is 'Inspiratie' een leuk middel om je te motiveren.
    recensie
    Marketing
    21 mei 2012
    Amber Zwartbol
    3-4 minuten leestijd
    Veel auteurs gingen Fackeldey, zelfbenoemd klantropoloog, voor door een boek te schrijven over klantgericht werken. Een interessant onderwerp waar de laatste jaren steeds meer belangstelling voor lijkt te komen. 
    recensie
    Personeelsmanagement
    21 mei 2012
    Richard van der Lee
    'Bouwen aan het nieuwe employer brand' is een zeer interessant boek voor mensen en organisaties die geïnteresseerd zijn in het werven en vooral boeien van talent. De auteurs hebben er een zeer uitgebreid en overall goed naslagwerk opgeleverd met waardevolle informatie voor organisaties die zich nu eens echt willen onderscheiden op de arbeidsmarkt en uiteindelijk dus ook naar de klanten. Zeer geschikt materiaal voor de specialisten van HRM en Marketing & communicatie maar in het bijzonder voor de besluitvormers en managers van organisaties.

      Personen

        Trefwoorden