OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 453 van 19.545 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 mei 2017
Sippy van Akker
3-4 minuten leestijd
Hoewel er mensen zijn die denken dat ze immuun zijn voor beïnvloeding, kun je eigenlijk niet niet beïnvloed worden. Beïnvloeding is overal: online in webshops en op social media, als koper of verkoper van een product of dienst of gewoon in je eigen vriendenkring.
recensie
Organisatiekunde
3 mei 2017
Sjors Meekels
4-5 minuten leestijd
In Lean Basis maakt Rudy Gort de belofte uit de titel waar en beschrijft hij de basis en kernpunten van Lean. Hij richt zich op een brede doelgroep van zowel leidinggevenden als medewerkers met een interesse in Lean.
nieuws
Algemeen management
3 mei 2017
Justin van Lopik
Op dinsdagmiddag 23 mei 2017 organiseren Inkopers tegen Kanker (ITK) voor de 3e keer een inhoudelijk seminar. Dit keer met de titel ‘Zeven eigenschappen van een succesvolle inkoop'.
recensie
Inkoop en logistiek
3 mei 2017
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Partner of choice, het onderwerp zingt rond binnen de inkoopcommunity, maar tot nu toe was het binnen het Nederlandse taalgebied nog niet verder uitgewerkt in een boek.
recensie
Mens en maatschappij
3 mei 2017
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
Right after the beginning of the war in Iraq, in 2003, Rebecca Solnit -activist and writer- wrote a powerful pamphlet on hope. Her story immediately resonated with many people.
recensie
Algemeen management
3 mei 2017
Jeroen Ansink
3-4 minuten leestijd
Succes in Silicon Valley is vaak meer geluk dan toeval, schrijft Antonio García Martínez in Start-upmania. De meeste techbedrijven hebben doorgaans geen idee waar ze mee bezig zijn.
recensie
recensie
3 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
3 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
preview
Organisatiekunde
3 mei 2017
Titus Bekkering
2-3 minuten leestijd
Van idee naar resultaat is een herziene en vernieuwde 11e uitgave van Management van processen. In hun preview vertellen de auteurs wat u van hun methode kunt verwachten.
recensie
Marketing
3 mei 2017
Dave van Ooijen
4-5 minuten leestijd
In nogal wat organisaties in het publieke domein ligt het accent op 'de klant' en 'verbetering van de dienstverlening'. In begrotingen en bedrijfsplannen van vooral gemeenten worden hoge ambities geformuleerd op het gebied van dienstverlening en service.
recensie
Marketing
3 mei 2017
Dave van Ooijen
5-7 minuten leestijd
Wereldwijd wordt er jaarlijks meer dan 40 miljard dollar aan opiniepeilingen en marktonderzoek uitgegeven. In Europa en de Verenigde Staten alleen al gaat het om een bedrag van 15 miljard dollar. Volgens strategisch marketeer Frank Wouters is het meeste weggegooid geld. Althans als we zijn boek De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen mogen geloven.
nieuws
Algemeen management
2 mei 2017
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Geïnspireerd door het onderzoek dat Niki Korteweg in haar boek Een beter brein heeft samengebracht, besteed ik een maand extra aandacht aan mijn hersenen. Na een burn-out die Niki verraste, gaat ze als wetenschapsjournaliste na wat de aanleiding voor die burn-out kon wezen. Ze kwam uit bij haar overbelaste brein. Geen aandacht aan besteed, slecht onderhouden en overvraagt. En dan kan het op til slaan en veel functies even stilleggen. Maanden slapen en gedoe als gevolg. In Een beter brein vertelt ze wat er allemaal op het terrein van hersenonderzoek gebeurt. En dat is inmiddels heel veel.
preview
Coaching en trainen
2 mei 2017
Erik de Haan
3-4 minuten leestijd
Mijn boek Teamcoaching gaat over het belang van reflectie voor teams, zowel teams van uitvoerenden als teams van leidinggevenden. Reflectie over hoe het nu met het team gaat en over wat er nu vooral speelt in het team.
recensie
Marketing
2 mei 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Burgers verwachten van publieke instellingen dat de dienstverlening meer dan op orde is. Ze willen 24/7 uur als ‘koning’ bediend worden. Ook door gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties en al die andere publieke instellingen. Het boek 100% Service, de formule voor succes biedt publieke dienstverleners inspiratie en een leidraad om te innoveren in hun dienstverlening.
recensie
Marketing
1 mei 2017
Susanne Giesbers
3-4 minuten leestijd
Affiliate marketing is een relatief nieuw begrip in de wereld online marketing en heeft een ietwat schimmig imago. Dat er wel degelijk kansen zijn voor het bereiken van nieuwe doelgroepen wordt duidelijk in het boek Meer klanten met affiliate marketing, in 60 minuten.
interview
Algemeen management
1 mei 2017
Pierre Spaninks
7-10 minuten leestijd
‘Ervaringen van een interimmanager’, luidt de ondertitel van het boek van Siebe Sonnema. Maar gaat het in U komt er zelf wel uit nou over het vak of over de vent? Het een krijgen we niet zonder het ander, zo veel is zeker. ‘Je moet meerdere leiderschapsstijlen kunnen toepassen - zonder dat je jezelf hoeft te forceren, want daar prikken mensen meteen doorheen.’
recensie
Persoonlijke effectiviteit
1 mei 2017
Dick Bos
3-4 minuten leestijd
Wat een inspirerend boek: ‘Het recept voor een goede dag’ van Caroline Webb, met tal van voorbeelden om van een dag een goede dag te maken. Een boek gebaseerd op onderzoek, ervaring en met tal van herkenningspunten. Een boek waar je aandachtig in moet lezen en vooral niet een boek dat je in een keer van kaft tot kaft moet verorberen.
recensie
1 mei 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Algemeen management
1 mei 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Maatschappelijke organisaties dragen bij aan ons welzijn doordat zij iets creëren wat van maatschappelijke waarde is. Ze hebben geen winstoogmerk. Ze zijn bijzonder omdat ze functioneren in het spanningsveld tussen overheid, markt en samenleving.