OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 494 van 19.522 resultaten
nieuws
Algemeen management
13 oktober 2016
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
Van 14 t/m 20 november 2016 organiseren Uitgeverij Business Contact en Managementboek de Covey Challenge. Doe mee en ga de uitdaging aan om de 7 eigenschappen een week lang toe te passen in jouw leven.
preview
Coaching en trainen
13 oktober 2016
Eddy Scheffer
3-4 minuten leestijd
'Een trainer moet vooral kunnen omgaan met weerstand!' Met zo'n cliché komt een toptrainer er dus niet. 10 Triggers voor Toptrainers maakt helder waar het in de beroepspraktijk echt op aankomt. Een preview.
recensie
Personeelsmanagement
13 oktober 2016
Nicole Verhoeven
3-4 minuten leestijd
Leidinggeven aan talentontwikkeling is een praktisch leesbaar boek en wat mij betreft zeker een aanrader voor iedere HRD-professional en leidinggevende. De combinatie van inzichten uit de topsport, de wetenschap en dagelijkse praktijk geven inspiratie om met talentontwikkeling aan de slag te gaan.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
3-5 minuten leestijd
‘Afgesneden’ begint heel mysterieus en intrigeert daardoor onmiddellijk. De sfeer die de auteur schetst is sinister en beangstigend. Aakman ziet kans zijn lezers direct het verhaal in te trekken en hen niet meer los te laten tot aan de laatste pagina. Met regelmaat lopen de rillingen je over de rug.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
In ‘Liefde is een rebelse vogel’ vertelt Mounir Samuel het verhaal van een uiterst gecompliceerde liefdesrelatie. Met zijn prachtige schrijfstijl weet Samuel de hoeveelheid emoties en de emotionele conflicten in dit boek, heel zorgvuldig te brengen. Het komt over, het komt binnen.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
‘De kracht van het gevoel’ is een emotioneel en vooral romantisch drama dat zich afspeelt tegen het decor van het dorpse leven in Beek en Donk.
recensie
13 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
In deze tweede roman van Gerits maakt de lezer (opnieuw) kennis met Anna, haar buurvrouw Marie, zus Sien en nichtje Eline. Dit boek kan zonder mankeren het etiket ‘feel good roman’ opgeplakt krijgen. De lezer neemt kennis van de belevenissen van hoofdpersoon Anna en de mensen om haar heen. Mooie (nieuwe) vriendschappen, aangename ontmoetingen en romantiek zijn de ingrediënten van deze uiterst plezierige roman.
interview
Algemeen management
13 oktober 2016
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
De omgeving, de maatschappij is zeker met social media tegenwoordig rechter, jury en beul tegelijk. De reputatie van bestuurders en commissarissen ligt steeds meer onder een vergrootglas. De Spanning rond de boardroom stijgt, concluderen Eric Heres en Frank Peters in hun gelijknamige boek. ‘Barbertje moet hangen.’
recensie
Marketing
12 oktober 2016
Sjors van Leeuwen
7-9 minuten leestijd
Customer experience is king! Het draait om de beleving van de klant wanneer hij of zij zaken doet met jouw bedrijf. Over alle processen, kanalen en touchpoints heen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Om je te helpen is er nu het boek Klantsignaalmanagement dat een stap voor stap aanpak biedt voor een betere en meetbare klantbeleving.
recensie
Personeelsmanagement
12 oktober 2016
Nicole Verhoeven
Als HR professional en /of leidinggevende bestaat een groot gedeelte van je werkzaamheden uit communiceren; gesprekken voeren. De 2e druk van het grote gesprekkenboek is dan ook een aanrader, of je nu een junior of een senior bent.
preview
Algemeen management
12 oktober 2016
Jeroen Kemperman
3-4 minuten leestijd
In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Deze week: Het verleden.
recensie
Verandermanagement
12 oktober 2016
Henny Portman
2-3 minuten leestijd
Gyuri Vergouw neemt de lezer mee in zijn boek ‘Het dodo effect. Over gedragsverandering in organisaties’ naar het ‘onzichtbare deel’ van de organisatie, ook wel de onderstroom genoemd en hoe deze onderstroom de gewenste veranderingen kan beïnvloeden.
recensie
12 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
‘Zo puur als chocola’ is opnieuw een zeer plezierige feelgood roman van de hand van Reina Crispijn. Het is feitelijk het vervolg op ‘Bonbons voor een gebroken hart’ en ‘Bittere chocola’, maar de boeken kunnen goed los van elkaar en in willekeurige volgorde worden gelezen.
recensie
12 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
Wendy Walker heeft weliswaar een tweetal romans op haar naam staan, maar ‘Niet alles is vergeten’ is haar thrillerdebuut. En wat voor een! Beklemmend en uiterst spannend. Walker ziet kans om je bij de keel te grijpen met haar verhaal en niet meer los te laten tot de allerlaatste pagina. Het subthema van het verhaal is gedurfd. Niet de verkrachting op zich, maar de controversiële psychologische behandelmethode die in het boek is verwerkt.
recensie
12 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
De joodse generatie van na de Tweede Wereld Oorlog staat centraal in ‘Verloren generatie’. Walsh weet een indringend beeld te schetsen van het leven gedurende de jaren tachtig. De werkloosheid is enorm en men heeft weinig maatschappelijk perspectief.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
11 oktober 2016
Jeroen Ansink
3-4 minuten leestijd
In Denkkracht beschrijft psycholoog Richard Nisbett hoe we ons kunnen wapenen tegen de talloze psychologische valkuilen die ons denkvermogen dagelijks ondermijnen. 'Het boek zal je IQ niet verhogen, maar je wordt er wel slimmer van.'
recensie
Marketing
11 oktober 2016
Peter Streefkerk
4-6 minuten leestijd
Inkopers kennen twee soorten klanten: interne klanten (ook wel collega’s genoemd) en externe klanten (van hun bedrijf of organisatie). De interne klanten bepalen het succes van de inkoopafdeling en de externe klanten het succes van het bedrijf of de organisatie. In beide gevallen vervullen inkopers een sleutelrol. De vraag is hoe je nu precies met die klanten omgaat. Welke factoren bepalen je succes en welke je falen. Met het boek ‘De klantenfluisteraar’ behandelt auteur Jan van Setten alle facetten van de klant en het begrip klantgerichtheid.
recensie
Communicatie en media
11 oktober 2016
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
Netwerken, we ontkomen er niet aan. Hoewel veel mensen denken dat dit alleen belangrijk is voor ondernemers, is het zeker ook heel waardevol voor iedereen die in loondienst of werkzoekend is. Netwerken is voor iedereen belangrijk.
preview
Reclame en verkoop
11 oktober 2016
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Je winkel zal nooit meer hetzelfde zijn en dat is maar goed ook! staat boordevol handige tips waarmee jij als winkelier je voordeel kunt doen, want als winkelier kun je vast wel een steuntje in de rug gebruiken. Een preview.
recensie
11 oktober 2016
Hanneke Tinor-Centi
Diana van Hal heeft een bijzonder vlotte schrijfstijl en de spanning, waarmee zij van start gaat, blijft de lezer vasthouden gedurende het hele verhaal. Nergens verliest het verhaal zijn kracht. Kundig! Haar personages zijn goed uitgewerkt en de dialogen op alle fronten raak.