OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 625 van 19.868 resultaten
    nieuws
    Organisatiekunde
    19 december 2014
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Er heerst in Nederland veel verwarring over de begrippen die gebruikt worden in de managementliteratuur, zegt professor Hans Strikwerda. Een nieuw degelijk handboek waarin een aantal zaken met elkaar in verband wordt gebracht, zou een oplossing kunnen bieden.
    recensie
    Marketing
    18 december 2014
    Louis Thörig
    In ‘When digital becomes human’ met de ondertitel ‘Klantrelaties in transformatie’ biedt Steven van Belleghem zijn toekomstvisie van de klantrelatie. De klant staat centraal, niet de interne organisatie van een bedrijf.
    nieuws
    Psychologie
    18 december 2014
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    De komende maanden gaan studenten geneeskunde, psychologie en kunst op zoek naar omgevingen die mensen beter maken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    18 december 2014
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    Coach Linda van der Wal en journalist Carla van der Wal bieden in Kantoorgeheimen een praktische handleiding voor harde werkers, teamspelers en vernieuwers die het ‘fundament vormen van talloze kantoren’ maar die vaak ongezien blijven. Door sommige vaardigheden van meer brutale collega’s over te nemen, kunnen de kantoorgeheimen meer zichtbaar worden en anderen voor hun plannen winnen. Zonder dat ze hoeven te veranderen in zo’n brutale collega.
    opinie
    Economie
    18 december 2014
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Annegreet van Bergen (1954) is econoom en werkt sinds 1982 als journalist. In Managementboek Magazine heeft zij een vaste column. Ze schreef voor de Volkskrant en Elsevier. Vanaf 1999 werkt zij freelance. Onlangs verscheen haar bestseller Gouden jaren. Wat zijn haar favoriete boeken?
    recensie
    Marketing
    17 december 2014
    Margot van Trier
    Hoe zorg je als merk voor verhalen met eeuwigheidswaarde? Met zijn ‘Contentbijbel’ geeft Cor Hospes een overzicht van ‘content’ door de jaren heen en kraakt de code die elk bedrijf – groot of klein – kan helpen om contentmarketing succesvol in te zetten. Of, zoals Hospes het eigenlijk liever noemt, door vanuit je intentie verhalen te vertellen. Het overzicht giet hij, hoe toepasselijk ook, in het stramien van werelds meest verkochte verhalenbundel: de Bijbel.
    nieuws
    Algemeen management
    17 december 2014
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Dat er door en tijdens de crisis veranderingen gestart zijn in de gangbare economische modellen, is wel duidelijk zichtbaar. Termen als ‘duurzaam’ en ‘delen’ zijn inmiddels ingrediënten van succesvolle business modellen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    16 december 2014
    Daniëlle de Jonge
    Acquisitie: de een smult ervan, de ander gruwt ervan. En ja, het hoort er wel bij. Als u als salesprofessional of ondernemer zakelijk succesvol wilt zijn tenminste. Dus kunt u zicht de technieken en vaardigheden maar beter goed eigen maken, aangevuld met een flinke scheut authenticiteit. Want daar komt u in de huidige markt het verste mee. Het boek ‘Acquireren is een werkwoord’ van Marcel Hoefman loodst u door de ins en outs van dit onderdeel in het verkoopproces. Op prettig leesbare wijze en met praktische tips, zodat u er ook mee aan de slag kunt. Wel zo makkelijk.
    nieuws
    Communicatie en media
    16 december 2014
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    ‘We later de computer het shitty werk doen en doen zelf het fun werk.’ Dat is de ultrakorte samenvatting van de masterclass van Steven Van Belleghem, de laatste uit een reeks van vijf masterclasses over Marketing 3.0. Van Belleghem geeft prachtige, soms wat beangstigende voorbeelden van hoe de wereld eruit gaat zien. ‘Hoe ver gaat de digitalisatie? En wat is de rol van mensen?’
    nieuws
    Algemeen management
    15 december 2014
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega's kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.
    recensie
    Marketing
    12 december 2014
    Pauline Smit
    Tegenwoordig worden we overspoeld door advertenties. We worden er zelfs immuum voor, krijgen er weerstand tegen. Vooral op het internet is de hoeveelheid advertenties enorm toegenomen. Maar als we zo’n hoeveelheid advertenties hebben, zien we ze dan nog wel en hebben ze dan nog wel resultaat?
    recensie
    Algemeen management
    12 december 2014
    Richard van der Lee
    Bij de titel van ‘Mijn baas kiest voor mijn talent’ van Luk Dewulf en Peter Beschuyt gaan mijn haren recht overeind staan. Nu is dit slechts de eerste indruk en iets persoonlijks, wat vooral te maken heeft met de term ‘baas’. Maar ik ben blij dat ik me hier overheen heb gezet.
    recensie
    Algemeen management
    12 december 2014
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    In 2007 publiceerde Marianne van Hoorn haar schitterende proefschrift Aandacht: bron van verbinding. Aandacht had voor haar betrekking op subjectieve, aan ervaring en beleving gerelateerde dimensies.
    recensie
    Strategisch management
    12 december 2014
    Eric van Arendonk
    Een meer dan actueel thema; nieuwe business modellen. Indien het bestaande niet meer werkt zal er iets nieuws moeten komen. ‘Nieuwe business modellen’ van Jan Jonker gaat over… het creëren van nieuwe businessmodellen.
    recensie
    Algemeen management
    12 december 2014
    Carla Verwijs
    Alweer een boek over leidinggeven aan teams?, vraagt u zich wellicht af. Ja, beargumenteren Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel in ‘Teams van de toekomst; Leidinggeven aan het nieuwe samenwerken’.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    12 december 2014
    Ger Post
    3-5 minuten leestijd
    In managementboeken mogen we graag leren over denkfouten – althans, die van anderen. Maar steken we hier echt wat van op? ‘Te denken dat het kopen van een boek je verder helpt, dat is misschien wel de grootste dwaling.’
    interview
    Strategisch management
    12 december 2014
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    Innoveren is een must voor iedere organisatie, maar het aantal organisaties dat innovatie als business model hanteert, is bedroevend klein. Innovatie komt in de boardroom pas op de agenda als het echt niet anders kan, oordeelt Gijs van Wulfen in zijn boek De Innovatie Expeditie (‘Een visuele reisgids naar nieuwe producten en diensten’). En dan gaat het nog vaak mis. De VOORT innovatiemethode die hij ontwikkelde, moet met name in dat laatste verandering brengen. Managementboek Magazine sprak met de auteur, die inmiddels de hele wereld over reist om de fijne kneepjes van zijn methode uit te dragen.
    nieuws
    Verandermanagement
    11 december 2014
    Justin van Lopik
    5-7 minuten leestijd
    Het sprekersbureau van Managementboek: ‘Managementboek Sprekers’ ging van start met een introductie-event op 28 november, in De Baak te Driebergen. In een wervelend en energiek programma stelden 10 sprekers uit de ‘stal’ van Managementboek zich voor aan een goedgevulde zaal.
    recensie
    Financieel management
    11 december 2014
    Michelle van Stijn
    Winst en opnieuw naar je organisatie kijken is voor ondernemers na enige jaren recessie van groot belang. Rennen en overleven is meer regel dan uitzondering geweest. ‘Winst’ van Annemarie van Gaal laat u opnieuw over alle onderdelen in uw onderneming en aanpak nadenken. Het is zeker niet nieuw wat ze schrijft, maar wel duidelijk en to the point. Van Gaal spreekt de lezer op een verfrissende en duidelijke manier toe. Daarnaast geeft zij inspirerende tips en ideeën.
    nieuws
    Organisatiekunde
    11 december 2014
    Bertrand Weegenaar
    Iedereen kent ze uit de doolhoven, de tussenpaden om sneller de uitgang te vinden. Voor sommigen klinkt dit als vals spelen. Lifehackers zijn continue op zoek naar manieren om iets sneller of makkelijk te doen. Dit bespaart tijd of resources.

      Personen

        Trefwoorden