OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 24 van 578 resultaten
recensie
Internet en social media
9 augustus 2011
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Opperhyver Raymond Spanjar schreef een boek over Hyves, het sociale netwerk dat hij samen met Floris Rost van Tonningen en Koen Kam in 2004 oprichtte en na zes jaar voor tientallen miljoenen aan TMG verkocht: Van 3 naar 10.000.000 vrienden. ‘Als jongen zonder opleiding ga je toch compenseren door te verwijzen naar boeken.’
recensie
Internet en social media
3 augustus 2011
Brigitte Koehler
Een pakkend en helder boek geschreven vol tips die iedere ondernemer direct kan toepassen. Ronnie Overgoor neemt je door middel van zijn eigen ervaringen als zelfstandige mee langs alle onderwerpen waar je als ondernemer mee te maken kunt krijgen. Dus ben je al ondernemer of denk je er over als ondernemer of zzp'er te starten dan is 'Ondernemerslessen van een InternetCowboy' echt iets voor jou.
interview
Internet en social media
8 juli 2011
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
De bestseller van David Scott Meerman over de impact van sociale media op marketing en public relations is eindelijk in vertaling verschenen: De nieuwe regels van social media. ‘25 procent van de bedrijven verbiedt het gebruik van social media. Idioot! Elke manager die daarvoor verantwoordelijk is, zet zijn bedrijf op achterstand.’
recensie
Internet en social media
7 juli 2011
Mariska Fennema
Hoe kan een school vissen zich als één geheel voortbewegen? Wat kun je het beste gebruiken bij het inzetten van groepen om het juiste antwoord op een vraag te krijgen: het gemiddelde of de meerderheid van stemmen? In het boek 'Zwermintelligentie' staan dit soort issues centraal.
recensie
Internet en social media
27 juni 2011
Dorien van Doorn
1-2 minuten leestijd
Een waardevol boek voor de beginners in online netwerken. 'Get Social' bestrijkt werkelijk alle aspecten van sociale netwerken op dit moment; van het meest zakelijke tot het meest vluchtige netwerk. De speelsheid en directheid waarmee de wetenswaardigheden van internet worden beschreven, maken het een aangenaam boek.
recensie
Internet en social media
27 juni 2011
Dorien van Doorn
1-2 minuten leestijd
Een waardevol boek voor de beginners in online netwerken. 'Get Social' bestrijkt werkelijk alle aspecten van sociale netwerken op dit moment; van het meest zakelijke tot het meest vluchtige netwerk. De speelsheid en directheid waarmee de wetenswaardigheden van internet worden beschreven, maken het een aangenaam boek.
interview
Algemeen management
24 juni 2011
Ronald Buitenhuis
3-4 minuten leestijd
Op papier was Ronnie Overgoor multimiljonair. Hij liftte mee als directeur van internetbedrijven op het succes van de IT-revolutie, maar was terug bij af toen de zeepbel uiteen spatte. In Ondernemerslessen van een InternetCowboy vertelt hij openhartig over zijn ondernemerslessen. Over zijn pieken en dalen en het sprookje van Tim en Beer.
recensie
Internet en social media
22 juni 2011
Dorien van Doorn
'Verleiden op internet' van Aartjan van Erkel bevat een onophoudelijke stroom van adviezen voor de inrichting van je website. Veel hiervan ligt voor de hand, maar de expliciete benoeming van voor de handliggende zaken is nooit zo makkelijk als het lijkt. Eenderde deel van je brein is maar bewust, zo staat te lezen in 'Verleiden op internet'. Daar zou in webtaal eigenlijk '1/3' moeten staan, want op het web kun je beter geen geschreven cijfers gebruiken. 2/3 van het brein is dus onbewust, en als je je daarvan bewust bent dan kun je je website daarop afstemmen. Maar het boek biedt meer adviezen.
recensie
Internet en social media
6 juni 2011
Hans van der Klis
2-3 minuten leestijd
Vier jaar na verschijning van de eerste editie van The New Rules of Marketing and PR en 250.000 exemplaren in 24 talen later, is nu ook een Nederlandse editie van de bestseller van de Amerikaanse marketingexpert David Meerman Scott verschenen, De nieuwe regels van social media.
recensie
Internet en social media
31 mei 2011
Michel Hoetmer
5-7 minuten leestijd
Het boek Verleiden op internet van Aartjan van Erkel begint geheel in internetstijl met ‘skip intro’. U kent het vast nog wel uit vooral de eerste jaren van het internettijdperk. Iedereen bouwde geweldige grafisch vormgegeven websites met fonkelende introductiepagina's die je meestal tot in de tenen toe verveelden. Ergens stond dan met kleine lettertjes ‘skip intro’. Het werd vaste gewoonte om introductiepagina's snel over te slaan. Maar in dit geval zou het zonde zijn als u het ook doet. Want de auteur schetst kort en krachtig het probleem waarmee beheerders van websites te maken hebben: de oppervlakkige bezoeker.
preview
Internet en social media
20 mei 2011
Aartjan van Erkel
3-4 minuten leestijd
Mensen letten beter op als u schrijft in spreektaal. Heeft u op school geleerd om te schrijven in schrijftaal? Lees dan verder. Want uit onderzoek blijkt dat lezers uw boodschap beter onthouden als uw tekst is geschreven in spreektaal.
recensie
Internet en social media
18 mei 2011
Martin van 't Klooster
Een communicatieadviseur van brancheorganisaties en beroepsverenigingen treft het. Begin 2011 is het 'Handboek sociale media voor branche- en beroepsverenigingen' verschenen. Therèse de Bijl heeft haar master thesis bestuurskunde met onderzoek bij branche- beroepsorganisaties uitgewerkt tot een prettig leesbare publicatie. Naast theorie bevat de publicatie veel praktische handvatten om social media beleidsmatig in te zetten binnen het specifieke karakter van deze bijzondere organisaties. Met dit handboek kan elke communicatieadviseur aan de slag en kan een bestuurder, manager of lid het nieuwe mediabeleid beoordelen.
recensie
Internet en social media
22 april 2011
Dick Thesingh
2-3 minuten leestijd
Facebook, Hyves, LinkedIn, Twitter, Wikipedia, eBay... Het is een zeer kleine greep uit een tegenwoordig haast onuitputtelijke lijst van sociale media die een gemiddelde twaalfjarige op elk willekeurig moment kan opdreunen. Dat er veel met sociale media kan, weet iedereen. Dat je er veel meer mee kunt dan de gemiddelde mens doet, klinkt ook niet vreemd in de oren. Maar dat mensen er slimmer van kunnen worden, dat vraagt een heel andere manier van kijken naar deze media. 'Slimmer' van Clay Shirky gaat over de opkomst van digitale hulpmiddelen en het profijt dat de samenleving ervan kan hebben. Dat is enorm als we de auteur mogen geloven.
recensie
Internet en social media
4 april 2011
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Sociale media zijn niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Iedereen lijkt zich ermee bezig te houden en veel communicatie vindt o.a. plaats via YouTube, Twitter, LinkedIn en Facebook. Maar hoe behendig zijn we er daadwerkelijk mee? In 'En nu online' krijgt de lezer een goed en samenhangend beeld van de vele toepassingsmogelijkheden die de sociale media rijk zijn.
interview
Internet en social media
28 maart 2011
Jeroen Ansink
5-6 minuten leestijd
Dankzij internet is onze vrije tijd een hulpbron geworden die we kunnen aanwenden voor een sociaal goed, zo stelt de Amerikaanse onderzoeker Clay Shirky in zijn nieuwe boek Slimmer. Dat heeft ook grote gevolgen voor het bedrijfsleven. ‘Samenwerkingsverbanden tussen ondernemingen en amateurs zullen dramatisch toenemen.’ Managementboek Magazine zocht de auteur in New York even op en sprak met hem.
preview
Internet en social media
18 maart 2011
Brenno de Winter
2-3 minuten leestijd
interview
Internet en social media
23 februari 2011
Ben Kuiken
3-5 minuten leestijd
Social media zijn hot! Wie nu nog niet op Twitter, Facebook of LinkedIn, zit, telt niet meer mee. Maar wat kun je als bedrijf eigenlijk met social media? Kun je er bijvoorbeeld geld mee verdienen? En zo ja, hoe doe je dat dan? Guerrilla-marketingexpert Cor Hospes schreef het vrolijke en praktische boekje Geld verdienen met sociale media.
recensie
Internet en social media
14 februari 2011
Sonja van Vuren
Het boek 'De macht van Google' van Peter Olsthoorn heeft een intrigerende ondertitel: 'Werkt Google voor jou of werk jij voor Google?' Het is inderdaad maar net hoe je het bekijkt. Het algoritme van zoekmachine Google is ijzersterk geworden door het massale gebruik. Hoe meer mensen ermee zoeken, hoe slimmer Google wordt. Maar Google is veel meer dan een handige tool om je weg te vinden op het immense internet.
recensie
Internet en social media
11 februari 2011
Anne-Mieke Vermeer
Vraagt u zich nog af of de social media een hype zijn of een blijvend onderdeel van de communicatiestrategie? Dan kan het geen kwaad om u er in te gaan verdiepen. Van journalist Erwin Boogert verscheen een praktisch boekje dat u daarbij kan helpen. 'Scoren met Social Media' zet alle social media op een rij en beschrijft wat het is en hoe u het kunt gebruiken. Het helpt beginners een social mediastrategie en -beleid te formuleren en geef handvatten voor de uitvoering.
recensie
Internet en social media
12 januari 2011
Dorien van Doorn
Op een hele speelse en pakkende manier koppelt Bert Overbeek goeroes en Twitter in 'Goeroegetwitter'. De goeroes zijn niet zelf aan het woord, het zijn allemaal verzonnen tweets. De goeroes stammen uit het heden en uit het verleden. Geen van allen had op het moment van uitgeven een twittteraccount.