OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 22 van 1.715 resultaten
interview
Marketing
12 februari 2020
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Lachen is gezond, ook in het contact met klanten. In zijn nieuwe boek Thuis ben ik niet zo leuk! biedt Jos Burgers zijn lezers een stoomcursus humor in zakelijke contacten, inclusief de do's en don'ts. ‘Het effect van humor moet altijd het uitgangspunt zijn. Humor is een middel, geen doel.'
Interview
Marketing
11 februari 2020
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Carlijn Postma (eigenaar van contentmarketingbureau The Post en voormalig Content Marketeer van het jaar) schreef een nieuw boek genaamd Bingemarketing. De basis van het boek is: welke content wetten zitten er verborgen in het maakproces van Netflix series waardoor we blijven kijken?
recensie
Marketing
11 februari 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het bleef akelig stil in de zaal. De van tevoren bedachte grap die ik maakte, bleek niet aan te slaan. Gelukkig was ik ad rem genoeg om de stilte op te vangen door te zeggen: ‘Oké, boodschap is duidelijk. Die laten we er voortaan uit.' Schade beperkt, want alsnog werd er luid gegrinnikt door het publiek.
preview
Marketing
6 februari 2020
Evelien van Damme
2-3 minuten leestijd
Het vakgebied customer experience (CX) management heeft in korte tijd een enorme vlucht genomen. Soms is het een loze kreet, maar steeds meer organisaties zijn daadwerkelijk bezig om klantbeleving goed te organiseren.
recensie
Marketing
5 februari 2020
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Aandachtsmarketing van Klaas Weima is een boek om eens even goed voor te gaan zitten. Zelf ben ik al snel van de bank verhuisd naar mijn werkkamer. Ik voelde al snel de noodzaak om aantekeningen te maken. De informatiedichtheid van dit boek is bijna overweldigend.
recensie
Marketing
4 februari 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland bestaat uit een mix van ingrediënten met Customer Journey Mapping, een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Het is een boek voor het analyseren en ontwerpen van praktijkoplossingen en klantbelevingen waar klanten blij van worden.
preview
Marketing
30 januari 2020
Sonja Stalfoort
2-3 minuten leestijd
Veel energie gaat in organisaties verloren door het gebrek aan samenhang én omdat een belangrijke energiebron vrijwel onbenut blijft: klant-energie. Organisaties die in staat zijn deze energie te laten stromen, noem je Klant Energieke Organisaties.
recensie
Marketing
29 januari 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij Aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Al lezend merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie item is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos.
column
Marketing
28 januari 2020
Pierre Pieterse
3-4 minuten leestijd
‘Voor we overgaan tot de uitreiking van de diploma's zal mr. Leonard van Hoogstede u wat vertellen over humor in het recht.' O jee, dacht ik en dat bleek volkomen terecht. Lid na lid passeerde, al dan niet tot achter de punt genummerd.
recensie
Marketing
21 januari 2020
Mylene Bouwman
1-2 minuten leestijd
Vrijwel iedere ondernemer wil groeien. Je wilt een succesvol bedrijf waar je maximale impact mee kunt maken. Maar hoe kom je van een startend bedrijf naar een groot bedrijf waar anderen tegen op kijken? Dat leert Sprout je in Bouw een killer groeistrategie.
recensie
Marketing
17 januari 2020
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
Accountable conceptdenken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys voegt een nieuwe fase toe aan het ontwikkelen van concepten. Het boek geeft een heldere en praktische uiteenzetting van vier fases van conceptontwikkeling.
recensie
Marketing
3 januari 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
In 2008 begon ik met een eigen blog en nieuwsbrief. Dankzij social media kreeg ik steeds meer bereik, en tegelijkertijd probeerde ik uit te vogelen hoe LinkedIn, Twitter en YouTube het beste voor mijn bedrijf kunnen werken.
recensie
Communicatie en media
2 januari 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Er wordt al zo lang online gespeculeerd over het leven van influencers. Ze zouden veel geld verdienen met campagnes. En dat zou een luizenleven moeten zijn. Lekker gratis producten ontvangen en duizenden euro's vangen voor een bericht. Of werkt het toch net iets anders?
recensie
Marketing
13 december 2019
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand - NIEMAND! - het lekker vindt? Simpel, mensen zijn nou eenmaal irrationeel; we doen niet wat we zeggen en zeggen niet wat we doen. Om succesvol te kunnen zijn in de wereld om ons heen draait het om de onweerstaanbare kracht van marketing: Alchemie.
recensie
Marketing
9 december 2019
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Om je boek De Marketingbijbel te noemen, moet je lef hebben. Maar Bijbel is hier overdrachtelijk bedoeld. Als ‘boek der boeken'. De belofte is dat het boek een totaaloverzicht biedt van digitale marketing.
preview
Marketing
28 november 2019
Marc Bresseel
2-3 minuten leestijd
Die Keure - de Belgische uitgeverij met 75 jaar ervaring in businessboeken - lanceert hét marketingboek van het jaar: Obsessed. Marc Bresseel en Renout van Hove schreven een baanbrekend werk, dat de complexe wereld van data en marketing technologie ontrafelt.
recensie
Marketing
26 november 2019
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
In de Netflix-documentaire documentaire 'Sour Grapes' houdt Rudy Kurniawan de hele Amerikaanse wijnwereld voor de gek. Door thuis te mixen kan hij bijna elke klassieke bourgogne namaken. Pas door de etiketten te analyseren kon hij worden ontmaskerd.
interview
Marketing
25 november 2019
Ronald Buitenhuis
7-10 minuten leestijd
Generatie Z is aan zet. Nu stromen ze de werkvloer op en rond 2025 gaan ze de maatschappij overnemen. Dat gaat voor een aardverschuiving zorgen. Maar we zijn er volstrekt nog niet op voorbereid. Het nieuwe boek van Jos Ahlers en René Boender Gen Z, verlangen naar verandering is een ontrafeling van het DNA van de Generatie Z.
recensie
Marketing
25 november 2019
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Content. In marketing momenteel het meest gebruikte woord, zeker in combinatie met termen als contentmarketing, contentplanning en contentstrategie. Het wordt dus wel tijd dat iemand daar een aantal handvatten aan geeft. Cor Hospes pakt die handschoen op.
recensie
Marketing
19 november 2019
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Zonder goede marketing is het knap lastig om aantrekkelijk zichtbaar te zijn voor klanten. En als je bedenkt dat minstens driekwart van die klanten zich online oriënteert op leveranciers - zelfs als ze getipt worden over jouw bedrijf - dan is het nogal logisch dat naar die online wereld een heel groot deel van je marketingfocus gaat.