OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 366 van 11.974 resultaten
    recensie
    Werk en loopbaan
    5 december 2013
    Marc Janssen
    3-4 minuten leestijd
    'Investeer in jezelf, boost je carrière en oogst succes' staat te lezen op de cover van 'Project jij'. De schrijvers Reid Hoffmann (medeoprichter LinkedIn) en Ben Casnocha hebben me daarmee – als werkzoekende – weten te inspireren om dit boek te lezen.
    recensie
    Marketing
    5 december 2013
    Janneke van Bemmel
    Moet je een merk zomaar verzinnen en is het er dan of komt er meer bij kijken? Suzanne van Gompel heeft in haar boek 'het no-nonsense boek over Merken bouwen' duidelijk aangetoond dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het verzinnen van een naam. In een prachtig kleurrijk uitgevoerd boek neemt ze je mee naar de wereld van de merken.
    recensie
    Strategisch management
    4 december 2013
    Nico Jong
    Sommige studieboeken beschrijven strategisch management als een rationeel, formeel en geordend proces. Deze simplistische, economische benadering oogst inmiddels echter veel kritiek. Het strategisch managementproces is veel rommeliger door politiek, cultuur, interpretatieverschillen en de invloed van emoties. Organisatiedynamiek gaat over bewegende patronen in de tijd die te vinden zijn in de interactie tussen de mensen die samen de organisatie vormen. Bijvoorbeeld regelmatige patronen van afhankelijkheid en conformiteit of onafhankelijke patronen van agressie en niet naleven.
    recensie
    Algemeen management
    4 december 2013
    Fimke Vellekoop
    'Ondernemers boegbeelden. 30 succesvolle ondernemers in beeld' van Jacco van den Berg is een toegankelijk boek vol ondernemerservaringen. 30 succesvolle ondernemers komen in aparte hoofdstukken aan het woord en geven een kijkje in de keuken van succesvol ondernemerschap. De interviews zijn openhartig, eerlijk en laten je zien dat ondernemen een kwestie is van vallen en opstaan, succes en falen, hard werken en focus.
    recensie
    Marketing
    3 december 2013
    Yolanda van Heese
    Wat maakt veel mensen in een periode praten over een incident, een reclame, een product of dienst? In zijn boek 'Buzz' gaat Jonah Berger (professor marketing aan Wharton) daar op in en werkt hij op duidelijke en enthousiaste wijze uit hoe mond-tot-mond reclame werkt. Daarmee krijg je goed zicht op welke factoren je moet letten wanneer je je eigen idee aan grote groepen mensen wilt overbrengen - online of offline!
    recensie
    Reclame en verkoop
    3 december 2013
    Lex Beijersbergen
    3-4 minuten leestijd
    In het licht van de al maar sneller veranderende marktomstandigheden is het van belang dat organisaties en al helemaal alle ingrediënten van het verkoopproces, zich continu en succesvol weten aan te sluiten op deze veranderingen van buitenaf. In de huidige tijd geldt immers voor ondernemingen het credo 'change or die'. 
    recensie
    Organisatiekunde
    2 december 2013
    Dick Bos
    3-4 minuten leestijd
    Een bijzonder boek, een bijzondere theorie en een bijzondere aanpak die verder gaat dan de celfilosofie van Eckart Wintzen. 'De connected company' van Dave Gray zet je aan het denken. Moet je deze aanpak echt volgen om als organisatie te kunnen overleven?, 'om te veranderen voor je moet veranderen'? Het boek boeit en is het meer dan waard om de komende wintermaanden te lezen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    29 november 2013
    Joep Vesters
    2-3 minuten leestijd
    Michiel Cobben was 20 jaar actief in de werving en selectie van marketing- en salespersoneel. Hij sprak met klanten over sollicitanten met de 'gunfactor'. Via de 7 stappen van de salescyclus behandelt hij het verhogen van je gunfactor.
    recensie
    Internet en social media
    29 november 2013
    Nicky Beentjes
    Er komt heel wat bij kijken om een goed idee om te zetten in een goedlopend bedrijf. Jan-Peter Cruiming geeft in zijn boek 'Matchen tussen droom en daad' een heldere uitleg over zijn weg naar succes als oprichter van de Nationale Vacaturebank. De ondernemerslessen in het boek geven aandacht aan punten als 'fake it till you make it' en 'oude klanten zijn altijd beter dan nieuwe'. Punten die bij veel ondernemers wel bekend zijn maar in deze context een nieuwe lading krijgen. Een boek dat je doet beseffen dat passie altijd het begin is en dat de weg naar succes niet altijd makkelijk is, maar dat die passie gecombineerd met teamwork en doorzettingsvermogen een hele grote kans van slagen heeft.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 november 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Als je weet wat jou motiveert, ben je in staat om goede keuzes voor je loopbaan te maken. In 'De kracht van motivatie' maak je uitgebreid kennis met het Systeem voor Individuele Motivatie Analyse (SIMA®), dat door Anton Philips in Nederland is geïntroduceerd.
    recensie
    Werk en loopbaan
    28 november 2013
    Arnold Veenhoff
    Alles is een kwestie van perspectief maar de statistieken waarmee de 45-plus werkzoekende in Je tweede Carrière om de oren wordt gegooid stemmen bepaald niet vrolijk. Bleef het aantal werkloze 45-plussers tot 2008 – toen een ook al een verontrustende 235.000 – nog redelijk stabiel, sinds 2012 rijst het de pan uit tot nagenoeg 300.000. Het boek biedt de 45-plusser die ander werk zoekt een veelheid van inzichten, handvatten en verschillende manieren om de uitdagingen van de huidige arbeidsmarkt tegemoet te treden.
    recensie
    Communicatie en media
    28 november 2013
    Angelina Hammond
    'Scoren met free publicity' van Ellen Salverda en Engelien Reitsma is een duidelijk en zeer toegankelijk boekje dat de geheimen van 'gratis promotie' blootlegt. Voor de meeste PR- en (marketing)communicatieprofessionals zal het bekend terrein zijn, maar de compacte bundeling van de algemene aanpak tot en met praktijkvoorbeelden maakt dit tot een waardevol naslagwerk/praktijkboek. Ook voor andere professionals! De auteurs hebben zelf jarenlange ervaring met journalistiek en marketing en communicatie. Dat merk je aan de duidelijke taal en de praktische insteek van het boek.
    recensie
    Algemeen management
    27 november 2013
    Rob Ruppert
    Wie
    recensie
    Coaching en trainen
    26 november 2013
    Margreet Noordanus
    De ondertitel van 'Hoe coach ik mijn team en het team zichzelf!' van Joost Crasborn zegt eigenlijk alles: 'een inspirerend naslag werk met veel praktische tips'. Dit klopt van begin tot het einde. Zodra ik het boek in mijn handen heb ben ik al geïnspireerd: het is een mooi en degelijk uitgevoerd boek!
    recensie
    Organisatiekunde
    22 november 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Met het boek 'de grote zeezeiler' in uw hoofd, kunt u ook nog lang geen zee overzeilen als u niet eerst flink wat stevige tochten hebt gemaakt. Zo is het ook met veranderinstrumenten. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van Het Groot Verbeterboek van Neil Webers, Lucas van Engelen en Thom Luijben?
    recensie
    Coaching en trainen
    22 november 2013
    Amber Zwartbol
    3-4 minuten leestijd
    Karin de Galan, bevlogen trainer en schrijver, heeft intussen meerdere boeken over trainen op haar naam staan. Als enthousiaste lezer van haar boeken ben ik elke keer weer blij als er een nieuwe verschijnt. Haar manier van schrijven, waarbij humor niet wordt geschuwd, en de pakkende illustraties (waarvoor complimenten aan Maaike Blom!) maken elk boek opnieuw tot een feest. Zo ook Goed voor de groep.
    recensie
    Reclame en verkoop
    22 november 2013
    Ingeborg Peterson
    Verkopen is een vak en een vak kun je leren. Sommigen hebben een stukje natuurtalent meegekregen. Of misschien moeten we zeggen een bepaalde gedrevenheid, interesse en nieuwsgierigheid, maar vooral de kunst om te kunnen vragen, luisteren en begrijpen. Maar het grootste gedeelte van verkoop kwaliteiten kan en moet je leren en de bewustwordingen hebben en/of krijgen waar je kansen en verbeterpunten liggen.
    recensie
    Strategisch management
    22 november 2013
    Ingrid Spruit
    Bepaalt een 'briljant' businessmodel het succes van een onderneming? Of helpt het juist 'briljante' ondernemingen te onderscheiden? In 'Briljante businessmodellen, een bijzondere benadering voor betere business' nemen Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed en Jennifer Op 't Hoog de lezer mee in hun fascinatie voor bedrijven die het anders doen en daarmee echt het verschil maken. Hiervoor maken zij gebruik van zestien zorgvuldig gekozen, herkenbare cases en een goed onderbouwd en makkelijk hanteerbaar businessmodel. Een inspirerend boek voor (startende) ondernemers en managers op zoek naar eigenheid.
    recensie
    Reclame en verkoop
    22 november 2013
    Gerdien Karssen
    3-4 minuten leestijd
    Voor veel mensen die binnen een bedrijf of als zelfstandige professional opdrachten moeten verwerven, is verkopen niet hun eerste discipline. Om hun vak uit te kunnen oefenen is acquisitie noodzakelijk, maar ze voelen zich hier vaak ongemakkelijk bij. In het vlot lezende boek 'Opdrachtgever gezocht' geven Jan Willem van den Brink en Maarten van Os veel praktische tips om bij nieuwe potentiële klanten aan tafel te komen en op een voor alle partijen prettige manier een koopgesprek te voeren.
    recensie
    Leiderschap
    21 november 2013
    Wouter Fioole
    In 'Clear Leadership' legt dr. Gervase Bushe zijn lezers uit op welke manier we kunnen werken aan heldere en stabiele werkrelaties op basis van partnership (aldus de ondertitel). Op welke manier 'interpersoonlijke troebelheid' in organisaties kan worden voorkomen door het voeren van organisatieleergesprekken op basis van de vier elementen van ervaring. Waarbij het werkelijk in de praktijk toe kunnen passen hiervan eigenlijk alleen weggelegd is voor die personen die beschikken over zelfdifferentiatie. Euhm… wat?

      Personen

        Trefwoorden