OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
24 resultaten
recensie
Marketing
4 juni 2021
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Word eens volwassen! neemt Christiaan Slierendrecht je mee in een ‘transitiedrieluik' van oude naar nieuwe marketing. Vanuit zijn ervaring als ondernemer en mede-eigenaar van een bureau in digital marketing neemt hij je zowel mee in de diepte als in de breedte van het ‘nieuwe spel'.
recensie
Marketing
26 maart 2021
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
De Online Marketing Tornado zou een ware pageturner kunnen zijn. Ware het niet dat je al lezend snel verleid wordt tot het in de praktijk willen brengen ervan. Hoewel er (gelukkig) geen oefeningen in staan is dit boek vooral een werkboek, en geen leesboek.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
22 september 2020
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Van filosofie weet je dat het alle kanten op kan gaan. De auteur moet iets soortgelijks gedacht hebben bij dit boek. Een onsamenhangende verzameling van inzichten, ideeën, gedachtenspinsels, ervaringen en levenslessen om de lezer te inspireren eigen koers te varen en groter te zijn dan je omstandigheden.
recensie
Verandermanagement
22 juni 2017
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Iedereen kan innoveren beschrijft Bart Stofberg de route om het innovatievermogen van organisaties te vergroten. Een boek met een duidelijk gestructureerde opzet.
recensie
Psychologie
23 mei 2017
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Waarom? Op zoek naar wat ons werkelijk drijft gaat hersenonderzoeker Victor Lamme op zoek naar de werkelijke drijfveren van de mens. Een goed gekozen titel, want het dekt de inhoud met slechts één woord. Waarom doen we de dingen zoals we ze doen, is iets wat we ons vaak afvragen.
recensie
Strategisch management
23 januari 2017
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Van sommige boeken vraag je je af waarom ze in boekvorm zijn uitgegeven. Vanwege de rijke inhoud die meer recht doet aan meer interactie. De plug&play organisatie is zo’n boek.
recensie
Strategisch management
9 december 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
‘Practise what you preach’ moet Monique Juffermans gedacht hebben toen ze dit boek schreef. Of zou ik moeten zeggen: toen ze dit boek creëerde. Want dat Het ei van Columbus meer is dan een (management)boek alleen, staat als een paal boven water.
recensie
Organisatiekunde
28 september 2016
Robert Buisman
3-5 minuten leestijd
Met Gamification, de kracht van beleving gaat Horst Streck in op het combineren van elementen, principes en mechanismen uit de game-wereld de echte wereld. Specifiek gericht op het behalen van resultaten voor organisaties in zowel de commerciële als de not-for-profit-sector.
recensie
Marketing
12 september 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Waarom we werken gaat de Amerikaanse hoogleraar psychologie Barry Schwartz in op de vraag wat onderliggende drijfveren zijn om werk uit te voeren en wat de werkgever met deze inzichten kan.
recensie
Marketing
11 augustus 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
De eerste pagina van Disruptive selling van Patrick Maes maakt nieuwsgierig. Het is een mooi vormgegeven blanco bladzijde. De tweede pagina legt de eerste uit met de tekst: ‘Ik wil u niet verontrusten. Maar u neemt beter een wit blad.’
recensie
Strategisch management
28 juni 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Transformational Sales - Making a Difference with Strategic Customers, is een boek over klantwaardemanagement en innovatie. Volgens de tekst op de achterflap een uniek perspectief in een tijdperk van grote veranderingen. Een leidraad voor het transformeren van je business naar een nieuw niveau.
recensie
Algemeen management
2 juni 2016
Robert Buisman
Binnen organisaties is de term agile een veelgehoorde kreet. Te pas en te onpas wordt het gebruikt. Alle reden voor auteur Mike Hoogveld om met een boek duidelijkheid te verschaffen over wat het wel en niet inhoudt.
recensie
Algemeen management
19 april 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Binnen organisaties is de term agile een veelgehoorde kreet. Te pas en te onpas wordt het gebruikt. Alle reden voor auteur Mike Hoogveld om met een boek duidelijkheid te verschaffen over wat het wel en niet inhoudt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 maart 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Gelukszoekers zijn we allemaal. Maar hoe je geluk krijgt, hoe je erachteraan gaat of het definieert, dat leren we niet. Niet op school, niet in een mba-programma, niet van bestuurders of politici. Terwijl geluk eigenlijk heel dichtbij is. In het boek ‘Op naar geluk, de psychologie van een fijn leven’ vertaalt psycholoog Ap Dijksterhuis kennis en inzichten uit de psychologie en neurowetenschap naar hap- en snapklare brokken.
recensie
Ondernemen
21 oktober 2015
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Een alleraardigst boek van een succesvol ondernemer; dat is ‘Ondernemen is een ABC’tje’ van Michiel Muller. De ondernemer achter onder meer Tango en Route Mobiel doet een boekje open over ondernemerschap in de moderne tijd.
recensie
Strategisch management
14 oktober 2015
Robert Buisman
Mijn eerste indruk bij ‘Beyond MBA’ van Huib Broekhuis was er een van ‘het zoveelste MBA-achtige managementboek’. Op dat soort boeken ben ik inmiddels uitgekeken en - ik denk - velen met mij. Hoe verrassend was het, al na tien pagina’s, te merken dat dit werk van een heel ander soort is.
recensie
Reclame en verkoop
21 juli 2015
Robert Buisman
In ‘De nieuwe regels van sales en service’ neemt de ervaren Amerikaanse marketing- en verkoopstrateeg David Meerman Scott de lezer mee op een luchtige reis langs verschuivingen in het verkoop- en servicevak en geeft hij inzichten en praktische tips. Op de back-flip van het boek staat dat ‘het koopproces radicaal veranderd is’. Deze ene zin zet de toon voor de inhoud van het geheel.
recensie
Marketing
21 juli 2015
Robert Buisman
In ‘De nieuwe regels van sales en service’ neemt de ervaren Amerikaanse marketing- en verkoopstrateeg David Meerman Scott de lezer mee op een luchtige reis langs verschuivingen in het verkoop- en servicevak en geeft hij inzichten en praktische tips. Op de back-flip van het boek staat dat ‘het koopproces radicaal veranderd is’. Deze ene zin zet de toon voor de inhoud van het geheel.
recensie
Strategisch management
6 maart 2015
Robert Buisman
‘Eén keer in de zoveel tijd verandert er zo veel fundamenteels op zo veel terreinen dat we niet spreken van een tijdperk van verandering, maar van een verandering van tijdperk.’ Rotmans’ stelling: ‘we leven nu weer in zo’n overgangsperiode. Een periode waarin niet alleen de samenleving, maar ook de economie ingrijpend en onomkeerbaar verandert.’
recensie
Strategisch management
28 januari 2015
Robert Buisman
‘De kracht van platformen’ van Maurits Kreijveld e.a. gaat in op de veranderende wereld en digitale platformen daarbinnen. Een boek met een hoge actualiteitswaarde, temeer omdat ingegaan wordt op het succes van bedrijven als AirBnB, Apple, Google en Uber die op het zakelijk toneel nieuwe spelregels schrijven. Een onderwerp om serieus te nemen. Hoe serieus kunnen we het boek hierover nemen? En wat heb je eraan als je zelf aan de innovatieknoppen zit of innovatieprocessen aanstuurt?